SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Promocja i reklama w kulturze |
Kod przedmiotu | 15.3-WP-PEDD-PRK-C_pNadGenLMPC9 |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika / Animacja kultury z profilem artystycznym- Teatr |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 6 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Student będzie potrafił przedstawić i zanalizować podstawowe pojęcia z zakresu reklamy i promocji. Student będzie umiał wybrać właściwą formę reklamy i opracować plan promocji akcji, imprezy czy wydarzenia kulturalnego.
Podstawy wiedzy o mediach i kulturze popularnej.
Reklama – podstawowe pojęcia, funkcje i cele. Rodzaje reklamy ze względu na treść i medium. Komercyjna i społeczna reklama w kulturze. Adresat komunikatu reklamowego. Skuteczność i wpływ reklamy. Promocja – definicje, zakres pojęciowy. Promocja i edukacja kulturalna. Działalność samorządów regionalnych i innych podmiotów w sferze promocji kultury.
Metoda projektu, dyskusja, praca w grupach, giełda pomysłów, burza mózgów.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ćwiczenia
Na ocenę z ćwiczeń składają się wyniki osiągnięte na teście z progami punktowymi (40%) oraz aktywność na zajęciach (20%) ocena prezentacji i wystąpienia (40%).
Ocena końcowa
Oceną końcową jest ocena z ćwiczeń.
1. Heat R., Reklama: co wpływa na jej skuteczność, Gdańsk 2006.
2. Kall J., Reklama, 2009.
3. Leśniewska A., Reklama internetowa, 2009.
4. Levinson J.C., Reklama partyzancka: efektywna strategia dla małej firmy, 2006.
5. Pawlicz A., Promocja produktu turystycznego: turystyka miejska, 2008.
6. Przydatek E., Przydatek J., Promocja, 2007.
7. Sobocińska M., Zachowania nabywców na rynku dóbr i usług kultury, 2013.
8. Tymochowicz P., Biblia skuteczności, 2007.
9. Wróblewski Ł., Strategie marketingowe w instytucjach kultury, 2012.
Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 04-09-2016 16:56)