SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Języki programowania - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Języki programowania
Kod przedmiotu 11.3-WP-PEDD-JPRG-L_pNadGenRIXFS
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika / Edukacja medialna i informatyczna
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2016/2017
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr inż. Michał Grobelny
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zapoznanie studentów z nowoczesnym językiem programowania. Nabycie przez studentów umiejętności programowania w języku C#. Zachęcenie do korzystania z tego języków podczas zajęć w szkole.

Wymagania wstępne

Sprawność w korzystaniu ze standardowego oprogramowania środowiska Windows i zasobów komputera. Podstawy algorytmiki.

Zakres tematyczny

Wprowadzenie do programowania w języku C#: stałe, zmienne, typy danych, komentarze. Zintegrowane środowisko programistyczne Microsoft Visual Studio: kompilacja, debuggowanie, uruchamianie programów. podstawowa analiza błędów. Instrukcje sterujące przebiegiem programu: instrukcja if, instrukcja case, instrukcje iteracyjne for i while do. Podprogramy: dekompozycja zadań programistycznych na mniejsze fragmenty, które mogą być realizowane samodzielnie – procedury, funkcje. Realizacja wybranych algorytmów w języku Visual C#. Miejsce języków programowania w nauczaniu TI.

Metody kształcenia

Ćwiczenia laboratoryjne w pracowni komputerowej, metoda projektu.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Efekty kształcenia będą weryfikowane trzema sposobami: poprzez systematyczną kontrolę wykonania zadań przewidzianych programem, okresowe sprawdziany (wejściówki) oraz wykonanie projektu. 25% oceny końcowej stanowi ocena z projektu.

Laboratoria

Zaliczenie wszystkich kolokwiów i sprawdzianów (progi punktowe; warunkiem uzyskania oceny pozytywnej jest zdobycie minimum 60% punktów) oraz wszystkich innych podlegających ocenie zadań i prac. Składnikami oceny końcowej są: 75% oceny cząstkowe, 25% ocena projektu.

Ocena końcowa

Ocena końcowa jest oceną z laboratoriów.

Literatura podstawowa

  1. Celeda D., Kurs C#, cz. 1, http://www.centrumxp.pl/dotNet/20,1,kategoria,Kurs_C_cz_I.aspx.
  2. Liberty J., C#: programowanie, Gliwice 2005.
  3. Pelland P., Microsoft Visual C# 2005 Express Edition: projektuj sam!, 2008.
  4. Włodarczyk M., ITA 104: wprowadzenie do programowania, Materiały elektroniczne IT Academy Lokalna.

Literatura uzupełniająca

  1. Lis M., C#: praktyczny kurs, Gliwice 2007.
  2. Harel D., Rzecz i istocie informatyki: algorytmika, 2000.

Uwagi

Kurs z materiałami dydaktycznymi, listami zadań oraz wymaganiami dla projektu jest dostępny na platformie e-learningowej KMTI.


Zmodyfikowane przez dr Jacek Jędryczkowski (ostatnia modyfikacja: 15-07-2016 13:12)