SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Nowe narzędzia ICT - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Nowe narzędzia ICT
Kod przedmiotu 11.3-WP-PEDD-NNI-L_pNadGen7306P
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika / Edukacja medialna i informatyczna
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2016/2017
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr inż. Michał Grobelny
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Przygotowanie do wykorzystywania nowoczesnych narzędzi ICT do usprawniania pracy pedagoga, wykorzystanie nowych technologii do planowania i realizacji określonych zadań edukacyjnych, wykształcenie umiejętności posługiwania się nowoczesnymi technologiami w życiu codziennym.

Wymagania wstępne

Znajomość obsługi komputera PC oraz podstawowych pakietów narzędziowych. Umiejętności i wiedza z zakresu architektury komputera oraz systemów operacyjnych. Wiedza na temat funkcjonowania podstawowych narzędzi internetowych.

Zakres tematyczny

Model przetwarzania informacji oparty na zewnętrznych dostawcach. Serwisy i aplikacje do synchronizacji, udostępniania i zabezpieczania danych online. Praktyczne wykorzystanie systemów Dropbox, Windows Live SkyDrive i Ubuntu One.  Oprogramowanie narzędziowe on-line Google Docs, Microsoft Office Live Workspace. Udostępnianie i współpraca w czasie rzeczywistym. Zabezpieczenie i kontrola dostępu. Wykorzystanie środowiska Microsoft Expression Studio do tworzenia materiałów internetowych. Wirtualizacja. Podstawowe pojęcia, zasady działania i cele stosowania. Praktyczne wykorzystanie oprogramowania VirtualBox. Zasady konfiguracji, dostosowywania, instalacji i administrowania wirtualnymi środowiskami. Przydzielanie zasobów. Modelowanie graficzne z wykorzystaniem narzędzia Microsoft Visio. Tworzenie map myśli, schematów organizacyjnych, planów i szkiców. Wprowadzenie do języka UML. Praca grupowa i planowanie projektów. Wspomagania zarządzania projektami edukacyjnymi z wykorzystaniem Microsoft Project. Planowanie przedsięwzięć edukacyjnych z wykorzystaniem narzędzi planowania projektów open-source.

Metody kształcenia

Ćwiczenia laboratoryjne w pracowni komputerowej, metoda projektu.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Efekty kształcenia będą weryfikowane trzema sposobami: poprzez systematyczną kontrolę wykonania zadań przewidzianych programem, okresowe sprawdziany (wejściówki) oraz wykonanie projektu. 20% oceny końcowej stanowi ocena z projektu (zgodność z tematem, struktura pracy, poprawny język, odpowiedni i twórczy dobór literatury; część praktyczna zgodna z przyjętymi założeniami).

Laboratoria

Zaliczenie wszystkich kolokwiów (progi punktowe; warunkiem uzyskania oceny pozytywnej jest zdobycie minimum 60% punktów) oraz wszystkich innych podlegających ocenie zadań i prac. Składnikami oceny końcowej są: 80% (oceny cząstkowe), 20% (ocena projektu).

Ocena końcowa

Ocena końcowa jest oceną z laboratoriów.

Literatura podstawowa

  1. Serafin M., Wirtualizacja w praktyce, Wydawnictwo Helion, 2011.
  2. Wilczewski S., MS Project 2010 i MS Project Server 2010. Efektywne zarządzanie projektem i portfelem projektów, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2011.

Literatura uzupełniająca

  1. Frederick G.R., Lal R., Projektowanie witryn internetowych dla urządzeń mobilnych, Gliwice 2010.
  2. Sokół M., Sokół R., Blog, więcej niż internetowy pamiętnik, Gliwice 2008.
  3. Vossen G., Hagemann S., Serwis Web 2.0. Od pomysłu do realizacji, Gliwice 2010.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Jacek Jędryczkowski (ostatnia modyfikacja: 15-07-2016 13:43)