SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język angielski - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język angielski
Kod przedmiotu 09.0-WP-PEDD-JO-A_pNadGenRZB9E
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika / Edukacja medialna i informatyczna
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2016/2017
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Beata Burchardt
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Konwersatorium 30 2 18 1,2 Egzamin

Cel przedmiotu

Celem kursu jest podniesienie kompetencji językowej i komunikacyjnej w zakresie odpowiadającym poziomowi B2+ wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w stopniu umożliwiającym: wykorzystanie języka obcego dla potrzeb studiowania, a w szczególności umiejętne korzystanie z różnorodnych obcojęzycznych materiałów źródłowych, mediów, literatury popularnonaukowej i specjalistycznej, kontynuację nauki w ramach wybranej specjalizacji na uczelniach zagranicznych, wykonywanie pracy zawodowej lub naukowej z wykorzystaniem języka obcego.

Wymagania wstępne

Znajomość języka obcego na poziomie B2.

Zakres tematyczny

Promocja zdrowego stylu życia. Interpretacja danych statystycznych (statystyka, wskaźniki, procenty, wykresy, diagramy). Wybrane zagadnienia dotyczące wychowania i nauczania we współczesnym świecie. Komunikacja werbalna i niewerbalna. Problemy społeczne (lokalne i globalne). Patologie społeczne.

Metody kształcenia

Metoda komunikacyjna, dyskusja, praca z tekstem naukowym w języku obcym, praca w grupach, burza mózgów.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Konwersatoria

Konwersatoria kończą się egzaminem. Metodą weryfikacji efektów kształcenia jest egzamin pisemny i ustny sprawdzający znajomość języka specjalistycznego na poziomie B2+ z uwzględnieniem specyfiki kierunku studiów. Egzamin składa się z 4 części: czytania, pisania, słuchania i mówienia. Student otrzymuje ocenę z egzaminu według następujących progów punktowych: 50-60% dostateczny,  61-70% dostateczny plus, 71-80% dobry, 81-90% dobry plus, 91-100% bardzo dobry.

Ocena z konwersatoriów jest oceną z egzaminu.

Ocena końcowa: 
Ocena końcowa jest oceną z egzaminu.

Literatura podstawowa

  1. Bell J., Gower R., Matters Upper intermediate, Longman 2001.
  2. Cieślak M., English Special, repetytorium leksykalno-tematyczne, Wagros 2007.
  3. Cieślak M., English, repetytorium leksykalno-gramatyczne, Wagros 2009.
  4. Davies P. A., Falla T., FCA Result,  Oxford University Press 2008.
  5. Jones L., New Progress to First Certificate, Cambridge University Press 2003.
  6. Longman Dictionary of Contemporary English, Longman 2004.
  7. Matasek M., Język angielski, opracowania tematyczne, Handybooks, Poznań 2006.
  8. Matejko I., John-Jankowska B., A Selection of Sociological Problems in English, Tychy 2006.
  9. Murphy R., English Grammar in Use, Cambridge University Press 1997.
  10. Oxenden C., Latham-Koenig C., New English File Upper intermediate, Oxford University Press 2009.
  11. Vince M., Intermediate Language Practice, Macmillan 2003.

Literatura uzupełniająca

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 29-07-2016 08:47)