SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Multimedialne technologie informacyjne - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Multimedialne technologie informacyjne
Kod przedmiotu 11.3-WP-PEDD-MTI-L_genQB3YL
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika / Edukacja medialna i informatyczna
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2016/2017
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 4
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Jacek Jędryczkowski
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Przygotowanie studenta do praktycznego stosowania wiadomości z zakresu psychologicznych i pedagogicznych uwarunkowań procesu nauczania-uczenia się podczas realizacji multimediów wykorzystywanych ofline i online. Nabycie umiejętności związanych z realizacją komponentów oraz gotowych prezentacji multimedialnych i filmów wideo oraz witryn internetowych.

Wymagania wstępne

Podstawowa wiedza z zakresu przedmiotu obowiązkowego - technologie informacyjne.

Zakres tematyczny

Aplikacje do tworzenia multimediów. Stymulacja procesów uwagi poprzez multimedia w praktyce. Grafika rastrowa – obróbka plików graficznych. Animowane pliki GIF – edycja oraz tworzenie własnych animacji. Grafika i animacja w Microsoft PowerPoint. Podstawy tworzenia grafiki wektorowej. Fotografia cyfrowa oraz morfing. Realizacja filmu (morfingu) w formacie AVI i WMV. Różne formaty plików dźwiękowych. Nagrywanie i montaż dźwięku. Import dźwięku z plików filmowych. Efekty dźwiękowe oraz miksowanie. Generatory ludzkiego głosu. Dźwięk w prezentacji multimedialnej. Aplikacje do komponowania muzyki (legalny podkład dźwiękowy). Filmowanie kamerą internetową oraz cyfrową; konwersja; udźwiękawianie oraz podstawowy montaż. Urządzenia do nagrywania cyfrowego sygnału wideo w wysokiej rozdzielczości – możliwości i ograniczenia oraz ochrona praw autorskich. Filmy DVD realizacja i kopiowanie; elementy prawa autorskiego. Filmy ekranowe (Cam studio; BB FlashBack – różne formaty wideo oraz efekty specjalne). Aplikacje do tworzenia pokazów slajdów - udźwiękowione filmy tworzone z fotografii. Interaktywna prezentacja zawierająca wszystkie komponenty multimedialne.

Metody kształcenia

Pokaz, demonstracja, korzystanie z multimedialnych kursów online: blended learning oraz e-learning, metoda zajęć praktycznych, metoda laboratoryjna.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Wiadomości z zajęć są sprawdzane z zastosowaniem testów z progami punktowymi; warunkiem uzyskania oceny pozytywnej jest zdobycie minimum 60% punktów. Umiejętności praktyczne oraz kompetencje społeczne są oceniane na podstawie oceny prac – zadań wykonywanych według instrukcji: http://staff.uz.zgora.pl/jjedrycz//mtiinstrukcje.html – progi punktowe. Na każdych zajęciach student wykonuje zadania zgodnie z dostępną w internecie instrukcją. Każde zadanie musi być zaliczone.

Ocena końcowa jest średnią arytmetyczna wszystkich ocen.

Literatura podstawowa

  1. De Kerckhove D., Inteligencja otwarta, Warszawa 2001.
  2. Jędryczkowski J., Prezentacje multimedialne w procesie uczenia się studentów, Toruń 2005.
  3. Jędryczkowski J., Prezentacje multimedialne w pracy nauczyciela, Zielona Góra 2008.
  4. Jędryczkowski J., http://www.uz.zgora.pl/~jjedrycz/mti.htm
  5. Zimbardo P. G., Gerrig R.J., Psychologia i życie, Warszawa 2012.

Literatura uzupełniająca

  1. Bednarek J., Multimedia w kształceniu, Warszawa 2008.
  2. Doliński D., Psychologia reklamy, Wrocław 2001.
  3. Furmanek M., red., Technologie informacyjne w warsztacie pracy nauczyciela, Zielona Góra 2008.
  4. Papert S., Burze mózgów: dzieci i komputery, Warszawa 1996.
  5. Reeves B., Nass C., Media i ludzie, Warszawa 2000.
  6. Strykowski W. Wstęp do teorii filmu dydaktycznego, Poznań 1977.
  7. Wawrzak-Chodaczek M., Kształcenie kultury audiowizualnej młodzieży, Wrocław 2000.

Uwagi

Kurs z materiałami dydaktycznymi, listami zadań i tematów oraz wymaganiami są dostępne na platformie e-learningowej Katedry lub na stronie wykładowcy: http://staff.uz.zgora.pl/jjedrycz//mtiinstrukcje.html.


Zmodyfikowane przez dr Jacek Jędryczkowski (ostatnia modyfikacja: 12-07-2016 11:41)