SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język angielski III - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język angielski III
Kod przedmiotu 09.0-WP-SOCP-JOBC3-03A_pNadGenBZJNB
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Socjologia
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2016/2017
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Beata Burchardt
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Konwersatorium 30 2 - - Egzamin

Cel przedmiotu

Celem kursu jest podniesienie kompetencji językowej i komunikacyjnej w zakresie odpowiadającym poziomowi B2 wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w stopniu umożliwiającym:

- wykorzystanie języka obcego dla potrzeb studiowania, a w szczególności umiejętne korzystanie z różnorodnych obcojęzycznych materiałów źródłowych, mediów, literatury popularnonaukowej i specjalistycznej,

- kontynuację nauki w ramach wybranej specjalizacji na uczelniach zagranicznych,

- wykonywanie pracy zawodowej lub naukowej z wykorzystaniem języka obcego.

Wymagania wstępne

Znajomość języka obcego na poziomie B1+

Zakres tematyczny

1. Media i reklama.

2. Różne sposoby komunikacji – werbalne i niewerbalne.

3. Internet, media społecznościowe, komunikatory.

4. Zdrowie i styl życia.

5. Globalizacja i konsumpcjonizm.

Metody kształcenia

Metoda komunikacyjna, dyskusja, praca z tekstem naukowym w j obcym, praca w grupach, burza mózgów.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Zaliczenie ćwiczeń

Forma zaliczenia ćwiczeń

Uwagi

Egzamin końcowy na ocenę

Semestr IV

Kartkówki

- kartkówki: progi punktowe jw.

Egzamin końcowy

(pisemnie i ustnie)

w semestrze IV.

Egzamin składa się z 4 części: czytania, pisania, słuchania i mówienia.

Student otrzymuje ocenę z egzaminu wg następujących progów punktowych:

50 – 60 % - dostateczny; 61 – 70 % - dostateczny plus; 71 – 80 % - dobry;

81 – 90 % - dobry plus; 91 – 100 % - bardzo dobry

Zakres materiału obejmującego egzamin

Zgodnie z przedstawionym na pierwszych zajęciach w każdym semestrze Sylabusem.

Aktywność podczas zajęć

Merytoryczne przygotowanie, umiejętność podania przykładów, umiejętność wykorzystania omawianych tekstów.

Aktywność w ramach wykonywania prac zespołowych.

Współpraca w ramach zadań realizowanych podczas zajęć a także w ramach prac przygotowywanych poza zajęciami.

Zasady uzyskania oceny z ćwiczeń (sem IV).

Ocena z ćwiczeń jest oceną z  egzaminu końcowego.

 

Ocena końcowa z przedmiotu  = ocenie z egzaminu.

Literatura podstawowa

  1. Oxenden C., Latham-Koenig C., New English File Intermediate, Oxford University Press, 2009.
  2. Oxenden C., Latham-Koenig C., New English File Upper intermediate, Oxford University Press, 2009.
  3. Bell J., Gower R., Matters Upper intermediate, Longman, 2001.
  4. Davies P. A., Falla T., FCA Result,  Oxford University Press, 2008.
  5. Jones L., New Progress to First Certificate, Cambridge University Press, 2003.
  6. Cieślak M., English Special, repetytorium leksykalno-tematyczne, Wydawnictwo „Wagros”, Poznań 2007.
  7. Cieślak M., English, repetytorium leksykalno-gramatyczne, Wydawnictwo „Wagros” , Poznań 2009.
  8. Matejko I., John-Jankowska B., A Selection of Sociological Problems in English, Śląskie Wydawnictwo Naukowe,Tychy 2006.

Literatura uzupełniająca

  1. Vince M., Intermediate Language Practice, Macmillan, 2003.
  2. Murphy R., English Grammar in Use, Cambridge University Press, 1997.
  3. Longman Dictionary of Contemporary English, Longman, 2004.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. Dorota Szaban, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 08-02-2017 11:09)