SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Przygotowanie do badań terenowych |
Kod przedmiotu | 14.2-WP-SOCP-PDBT-C_pNadGenFK6WS |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Socjologia |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 5 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Przedmiot polega na przygotowaniu merytorycznym i organizacyjnym badań terenowych. Celem jest nabycie przez studenta kompetencji pozwalających mu przystąpić do przedmiotu Badania terenowe. W efekcie student posiada wiedzę i umiejętności umożliwiające mu przeprowadzenie socjologicznych badań terenowych na dany temat Ideą przewodnią kursu jest wyposażenie studenta w doświadczenie zawodowe badacza.
Zaliczone przedmioty: Wstęp do socjologii oraz Elementy metodologii.
Cele, metody i zasady pracy w terenie; organizacja badań, kwerenda biblioteczna, gromadzenie danych na temat terenu badań, konstruowanie i testowanie narzędzi badawczych, aranżacja wywiadu, rozwiązywanie problemów związanych z prowadzeniem badań terenowych.
Praca z książką, metoda przypadków, praca w grupach, dyskusja.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Forma zaliczenia ćwiczeń |
Uwagi |
Zaliczenie na ocenę |
Tak |
Przygotowanie projektu |
Przygotowanie narzędzi badawczych, zrealizowanie badania pilotażowego i zapisanie uwag na temat przebiegu pilotażu. Zgodność z tematem, poprawna struktura pracy, język, rzetelność, samodzielność wykonania pracy, odpowiedni dobór literatury przedmiotu. Poprawny sposób prezentacji, umiejętność udzielenia odpowiedzi na pytania dotyczące prezentowanego materiału. |
Przygotowanie i prezentacja referatów na zajęciach. |
Referaty zawierają podstawowe ustalenia teoretyczne w związku z projektem badawczym, który będzie realizowany w kolejnym semestrze. Zgodność z tematem, poprawna struktura pracy, język, rzetelność, samodzielność wykonania pracy, odpowiedni dobór literatury przedmiotu. Poprawny sposób prezentacji, umiejętność udzielenia odpowiedzi na pytania dotyczące prezentowanego materiału. |
Aktywność podczas zajęć. |
Merytoryczne przygotowanie, umiejętność podania przykładów, umiejętność wykorzystania omawianych tekstów. |
Aktywność w ramach wykonywania prac zespołowych. |
Współpraca w ramach zadań realizowanych podczas zajęć a także w ramach prac przygotowywanych poza zajęciami. |
Zasady uzyskania oceny końcowej z ćwiczeń. |
Ocena z ćwiczeń stanowić będzie średnią ważoną z prezentacji (30%) i projektu badawczego (60%) |
W zależności od obranej tematyki badań.
Problematyka badań nie ma charakteru stałego.
Zmodyfikowane przez dr hab. Beata Trzop, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 20-07-2016 12:22)