SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Analiza danych zastanych |
Kod przedmiotu | 14.2-WP-SOCP-ADZ-C_pNadGen78SYF |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Socjologia |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 6 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Celem zajęć jest przygotowanie studenta do analizy i interpretacji danych wtórnych (metoda desk research) zarówno o charakterze ilościowym, jak i jakościowym. Student w trakcie zajęć zdobywa umiejętności potrzebne do odnalezienia oraz przeprowadzenia badań na podstawie danych wtórnych (statystyki urzędowe) oraz przygotowania raportu z takich badań.
Ukończenie kursów metod ilościowych i jakościowych.
Praca w grupach, praca z materiałem źródłowym, praca z tekstem.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Forma zaliczenia ćwiczeń |
Uwagi |
Zaliczenie na ocenę |
Tak |
Przygotowanie projektu grupowego w formie pisemnej i prezentacja podczas zajęć. |
Zgodność z tematem, poprawna struktura pracy, język, rzetelność, samodzielność wykonania pracy, odpowiedni dobór literatury przedmiotu. Poprawny sposób prezentacji, umiejętność udzielenia odpowiedzi na pytania dotyczące prezentowanego materiału. Projekty badawcze w oparciu o wybrane źródła zastane – głównie dane urzędowe. Projekt powinien zawierać krótkie opracowanie teoretyczne, opis koncepcji badania, opis procedury realizacji badania (sposoby uzyskania danych, ocenę wiarygodności źródeł), analizę oraz interpretację wyników. Na podstawie realizowanych projektów studenci przygotowują raport i prezentację, która poddawana jest dyskusji przez wszystkich uczestników zajęć. |
Aktywność podczas zajęć. |
Merytoryczne przygotowanie, umiejętność podania przykładów, umiejętność wykorzystania omawianych tekstów. |
Aktywność w ramach wykonywania prac zespołowych. |
Współpraca w ramach zadań realizowanych podczas zajęć a także w ramach prac przygotowywanych poza zajęciami. |
Zasady uzyskania oceny końcowej z ćwiczeń. |
Ocenę z ćwiczeń stanowić będzie ocena z projektu i jego prezentacji. |
Niektóre zajęcia realizowane będą w terenie.
Zmodyfikowane przez dr hab. Beata Trzop, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 20-07-2016 10:33)