SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Społeczno-kulturowe aspekty starości |
Kod przedmiotu | 14.2-WP-SOCP-SKAS-Ć-S14_pNadGen88N3S |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Socjologia |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 5 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Celem prowadzącego jest przekazanie studentom wiedzy z zakresu problematyki dotyczącej społeczno-kulturowych aspektów starości. Zapoznanie z sytuacją społeczną, ekonomiczną oraz zawodową ludzi starych oraz zaznajomienie z podstawowymi czynnikami stanowiącymi o jakości życia ludzi starych. Zaznajomienie ze stereotypem człowieka starego oraz jego konsekwencjami w postaci marginalizacji oraz wykluczenia społecznego.
Treści dotyczące ćwiczeń, ujęte we wskazanych punktach, realizowane są pomocą pracy z książką, danymi statystycznymi zawartymi w raportach. Preferowana jest praca w grupach, gdzie efektem końcowym jest dyskusja nad prezentowanymi problemami. Przygotowanie prezentacji grupowych z zakresu wybranej problematyki.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie na ocenę |
Tak |
Przygotowanie i prezentacja materiału na zajęciach (praca grupowa). |
Zgodność z tematem, poprawna struktura pracy, język, rzetelność, samodzielność wykonania pracy, odpowiedni dobór literatury przedmiotu. Poprawny sposób prezentacji, umiejętność udzielenia odpowiedzi na pytania dotyczące prezentowanego materiału. |
Aktywność podczas zajęć. |
Merytoryczne przygotowanie, umiejętność podania przykładów, umiejętność wykorzystania omawianych tekstów. |
Aktywność w ramach wykonywania prac zespołowych. |
Współpraca w ramach zadań realizowanych podczas zajęć a także w ramach prac przygotowywanych poza zajęciami. |
Proporcje zadań i ich wpływ na ocenę końcową z ćwiczeń. |
Ocena z ćwiczeń stanowić będzie średnią arytmetyczną oceny z prezentowanej pracy oraz z aktywności (indywidualnej oraz grupowej na zajęciach).* |
*Zasady ustalania oceny w przypadku średniej
Ocena końcowa z przedmiotu* = ocena końcowa z ćwiczeń.
Zmodyfikowane przez dr Tomasz Kołodziej (ostatnia modyfikacja: 20-07-2016 13:28)