SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Rewitalizacja społeczna - projekt |
Kod przedmiotu | 14.2-WP-SOCP-RSP-Ć-S14_pNadGenI4FSK |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Socjologia |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 6 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Wykształcenie umiejętności wykonania projektu rewitalizacji z naciskiem na aspekty społeczne i prowadzenie konsultacji społecznych, na podstawie danych zastanych i wywołanych.
Zaliczenie przedmiotów: "Wstęp do rewitalizacji”, "Rewitalizacja społeczna", "Potrzeby społeczności lokalnych”.
Treści ćwiczeń:
1 .Praca z danymi zastanymi.
2. Zbieranie informacji w terenie.
3. Tworzenie projektów rewitalizacyjnych.
- ustalanie zakresu przestrzeni objętej projektem z uzasadnieniem przyczyn.
- analiza danych zastanych z instytucji obejmujących swym działaniem wybrany obszar.
- stworzenie narzędzia dla konsultacji społecznych.
- planowanie dalszych działań na podstawie pilotażowych elementów konsultacji społecznych.
- nakreślenie pożądanych rezultatów w obszarach objętych projektowanymi działaniami z uwzględnieniem perspektyw użytkowników przestrzeni i inicjatorów projektów rewitalizacyjnych.
4. Omawianie stworzonych projektów.
Metodą kształcenia jest praca w grupach nad stworzeniem wybranego projektu, dyskusja nad proponowanymi w projekcie rozwiązaniami, prezentacja całości projektu, omówienie jego części składowych i uwarunkowań, które wpłynęły na jego kształt.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Forma zaliczenia ćwiczeń |
Uwagi |
Zaliczenie na ocenę |
Tak |
Przygotowanie projektu w formie pisemnej i prezentacja podczas zajęć Projekt grupowy. |
Przygotowanie projektu rewitalizacji społecznej wybranej przestrzeni w oparciu o znajomość potrzeb i problemów współczesnych społeczności lokalnych. Prezentacja projektu z użyciem merytorycznych argumentów oraz z uwzględnieniem danych zastanych dotyczących przyczyn i uwarunkowań sytuacji społecznej objętej działaniem rewitalizacyjnym oraz przewidywanych skutków tego działania. Zgodność z tematem, poprawna struktura pracy, język, rzetelność, samodzielność wykonania pracy, odpowiedni dobór literatury przedmiotu. Poprawny sposób prezentacji, umiejętność udzielenia odpowiedzi na pytania dotyczące prezentowanego materiału. |
Aktywność w ramach wykonywania prac zespołowych. |
Współpraca w ramach zadań realizowanych podczas zajęć a także w ramach prac przygotowywanych poza zajęciami. |
Zasady uzyskania oceny końcowej z ćwiczeń. |
Ocena końcowa z ćwiczeń = ocena z projektu i jego prezentacji podczas zajęć |
1. Janas K., Jarczewski W., Wańkowicz W., „Model rewitalizacji miast”, Wydawnictwo IRM, Kraków 2010.
2. Muzioł - Węcwałowicz A. (red.), Przykłady rewitalizacji miast, Wydawnictwo IRM, Kraków 2010.
3. Lokalny program rewitalizacji miasta Zielona Góra na lata 2008-2015, PDF.
1. Podręcznik rewitalizacji. Zasady, procedury i metody działania współczesnych procesów rewitalizacji, Wydawca „Mefisto Editions”, Warszawa 2003.
2. Petroff-Skiba A (red.). Tak konsultowaliśmy…. Warszawa dzieli się dobrymi praktykami, Warszawa 2011 PDF.
3. Literatura dostosowana do potrzeb konkretnych projektów realizowanych przez studentów.
Zmodyfikowane przez dr hab. Dorota Szaban, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 19-07-2016 15:23)