SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Technologia informacyjna |
Kod przedmiotu | 11.3-WH-FGP-TI-Ć-S14_pNadGenOVBWA |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Filologia / Filologia germańska |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | niemiecki |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Przedmiot ma na celu zorientowanie studenta w możliwościach dostępnych aplikacji komputerowych, co jest normą w kontekście współczesnych przemian cywilizacyjnych i kulturowych. Zajęcia pomyślano tak, by poprzez wykonanie serii konkretnych i precyzyjnie zdefiniowanych zadań a) uświadomić potencjał instrumentów elektronicznych, b) wyrobić umiejętność korzystania z ich rozmaitych funkcji oraz c) zaprezentować paletę ewentualnych zastosowań cyfrowego przetwarzania danych. Na zajęciach kładzie się akcent na praktyczność umiejętności, z których może skorzystać właściwie student każdego kierunku. Pozyskana w ten sposób wiedza i kompetencje okażą się przydatne nie tylko w dalszym toku studiów, w trakcie pisania prac dyplomowych, ale również podczas realizacji obowiązków zawodowych – na stanowisku urzędniczym, w redakcji, w szkole itp. Dodatkowo projekt tworzony będzie w języku niemieckim, co na ma celu pracę nad praktycznym użyciem języka i poszerzeniem słownictwa ogólnego i branżowego w zależności od wybranej tematyki projektu.
Podstawowa znajomość obsługi komputera i jego aplikacji.
Programy komputerowe i ich funkcje, możliwości. Cyfrowe przetwarzanie danych jako narzędzie efektywnej pracy.
Metoda wykładowa, poglądowa, obserwacji, metoda działań praktycznych (w wymiarze indywidualnym poprzez realizację cyklu zadań), heureza (pokonywanie barier i ograniczeń programowych w toku debat i wspólnego namysłu).
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykonanie wskazanych do zrealizowania zadań i pracy końcowej (projekt wykonany z wykorzystaniem technik cyfrowych). Zaliczenie z oceną na podstawie: ocena przygotowanego projektu (50% oceny), ocena poprawności językowej projektu (50% oceny).
1. Altman R., Po prostu PowerPoint 2003 PL, oprac. W. Zioło, Gliwice 2004.
2. Bradbury A., Jak zorganizować prezentację, przeł. T. Rzychoń, Gliwice 2004.
3. Bylina B., Bylina J., Mycka J., Podstawy Technologii informacyjnej i informatyki w przykładach i zadaniach, Lublin 2007.
4. Danowski B., Komputer PC. Ćwiczenia praktyczne, Gliwice 2006.
5. Groszek M., ABC Excel 2003 PL, Gliwice 2006.
6. Kowalczyk G., Word 2003 PL, Gliwice 2004.
7. Sokół M., Rajca P., Internet. Ilustrowany przewodnik, Gliwice 2007.
oraz Każdorazowo ustalana przez prowadzącego
Materiały online oraz inne każdorazowo ustalane przez prowadzącego.
brak
Zmodyfikowane przez dr Paweł Truszkiewicz (ostatnia modyfikacja: 14-07-2016 19:07)