SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Analiza danych sondażowych |
Kod przedmiotu | 14.2-WP-SOCD-ADS-C_pNadGenEOS8M |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Socjologia |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Intencją prowadzącego jest zapoznanie studentów z różnorodnymi metodami analizy danych pochodzących z badań sondażowych.
Ukończony kurs z elementów metodologii.
Praca z materiałem źródłowym, praca z tekstem, praca w grupach, dyskusja.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Forma zaliczenia ćwiczeń |
Uwagi |
Zaliczenie na ocenę |
Tak |
Przygotowanie projektu |
Praca zaliczeniowa na podstawie dostępnych wyników danych sondażowych. Zgodność z tematem, poprawna struktura pracy, język, rzetelność, samodzielność wykonania pracy, odpowiedni dobór literatury przedmiotu. Poprawny sposób prezentacji, umiejętność udzielenia odpowiedzi na pytania dotyczące prezentowanego materiału. |
Przygotowanie pracy pisemnej (zadanie ćwiczeniowe obliczeniowe). |
Przygotowanie analizy i interpretacji wyników badania obejmującego poszczególne zagadnienia omawiane na zajęciach Zgodność z tematem, poprawna struktura pracy, język, rzetelność, samodzielność wykonania pracy. Poprawny sposób prezentacji, umiejętność udzielenia odpowiedzi na pytania dotyczące prezentowanego materiału. |
Zasady uzyskania oceny końcowej z ćwiczeń. |
Ocena z ćwiczeń stanowić będzie średnią ważoną z oceny z pracy zaliczeniowej (50%) i zadań realizowanych na zajęciach (50%).
|
1. Babbie E., Badania społeczne w praktyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.
2. Frankfort-Nachmias Ch., Nachmias D.,, Metody badawcze w naukach społecznych, Wydawnictwo „Zysk-Ska”, Poznań 2001.
3. Churchil A., Badania marketingowe. Podstawy metodologiczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
4. Pilch T., Zasady badań pedagogicznych, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 1998.
5. Wieczorkowska G., Kochański P., Eljaszuk K., Statystyka. Wprowadzenie do analizy danych sondażowych
i eksperymentalnych, Wydawnictwo Naukowe „Scholar”, Warszawa 2004.
6. .Wachnicki J.,Górniak J., Pierwsze kroki w analizie danych, Wydawnictwo SPSS Polska, Kraków 2000.
7. Lisowska-Magdziarz M., Analiza zawartości mediów. Przewodnik dla studentów, Wydawnictwo UJ, Kraków 2005.
Zajęcia nie wymagają pracy z programem do komputerowej analizy danych.
Zmodyfikowane przez dr hab. Dorota Szaban, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 18-07-2016 14:11)