SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Wprowadzenie do mediów globalnych |
Kod przedmiotu | 14.2-WP-SOCD-MG |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Socjologia |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studenta ze specyfiką współczesnych mediów globalnych, ich genezą odwołującą się do kultury masowej, procesów globalizacji oraz z mechanizmami działania i relacjami z mediami lokalnymi/narodowymi.
Brak
praca grupowa, prezentacja, burza mózgów, praca z tekstem
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
FORMA ZALICZENIA ĆWICZEŃ |
UWAGI |
Zaliczenie na ocenę |
Tak |
|
|
Zakres materiału obejmującego kolokwium. |
Zgodnie z przedstawionym na pierwszych zajęciach Sylabusem. |
Aktywność podczas zajęć. |
|
Ocena za aktywność |
Tak – prezentacje multimedialne nr 1,2,3. |
Przygotowanie pracy pisemnej (referat , raport z badań itp.). |
Praca pisemna zaliczeniowa. |
Zasady uzyskania oceny |
Ocena z ćwiczeń stanowić będzie średnią arytmetyczną wszystkich ocen z prezentacji i pracy pisemnej.
|
1. Mrozowski M., Media masowe: władz, rozrywka i biznes, Oficyna Wydawnicza „Aspra Jr”, Warszawa 2001.
2. Kłoskowska A.,, Kultura masowa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003.
3. Golka M., Cywilizacja, Europa, globalizacja, Wydawnictwo fundacji „Humaniora”, Poznań 1999.
4. Stiglitz J., Globalizacja, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.
4. Flew T., Media globalne, Wydawnictwo UJ, Kraków 2010.
5. Lisowska-Magdziarz M., Media powszednie, Wydawnictwo UJ, Kraków 2008.
6.Thompson J.B., Media a nowoczesność. Społeczna teoria mediów, Wydawnictwo „Astrum”, Wrocław 2001.
1. Castells M., Galaktyka Internetu, Wydawnictwo” Rebis”, Poznań 2003.
2. Briggs A., Burke P., Społeczna historia mediów. Od Gutenberga do Internetu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010.
3. Goban-Klas T., Media i komunikowanie masowe: teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009.
4.Bauman Z., Globalizacja: i co z tego dla ludzi wynika, Wydawnictwo PIW, Warszawa 2000.
Zmodyfikowane przez dr Tomasz Kołodziej (ostatnia modyfikacja: 18-07-2016 16:09)