SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Metody badań mass mediów |
Kod przedmiotu | 14.2-WP-SOCD-MMMB |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Socjologia |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z tradycyjnymi i nowoczesnymi badaniami mediów masowych, ich specyfiką i mozlwiościami zastosowania.
Zakres tematyczny przedmiotu:
Praca z tekstem, praca w grupie, burza mózgów, dyskusja grupowa.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
FORMA ZALICZENIA ĆWICZEŃ |
UWAGI |
Zaliczenie na ocenę |
Tak |
Ocena z kolokwium. |
Kolokwium pisemne w formie pytań otwartych, zależy uzyskać przynajmniej połowę wymaganej punktacji. |
Przygotowanie projektu |
Projekt badania mediów do wybranej tematyki Zgodność z tematem, poprawna struktura pracy, język, rzetelność, samodzielność wykonania pracy, odpowiedni dobór literatury przedmiotu. Poprawny sposób prezentacji, umiejętność udzielenia odpowiedzi na pytania dotyczące prezentowanego materiału. |
Zasady uzyskania oceny |
Ocena z ćwiczeń to ocena z kolokwium (40%), ocena z projektu (30%) |
Goban-Klas T., Media i komunikowanie masowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2004.
Taylor L., Willis A.,, Medioznawstwo, Wydawnictwo. UJ, Kraków 2006.
Lisowska-Magdziarz M.,, Media powszednie, Wydawnictwo UJ, Kraków 2009.
Goban-Klas T., Zarys historii i rozwoju mediów, Wydawnictwo Akademii Pedagogicznej w Krakowie, Kraków, 2001.
Mrozowski M., Media masowe. Władza, rozrywka i biznes, Wydawnictwo „Aspra-JR”, Warszawa 2001.
Wimmer R., Dominick J., Metody badań mass mediów, Wydawnictwo. UJ, Kraków 2008.
Baran S., Davis D., Teorie komunikowania masowego, Wydawnictwo. UJ, Kraków 2007.
Pisarek W., Analiza zawartości prasy, Ośrodek Badań Prasoznawczych, Kraków 1983.
Lisowska-Magdziarz M., Analiza zawartości mediów, Wydawnictwo UJ, Kraków 2004.
Hallin,D.C., Mancini P., Systemy medialne. Trzy modele mediów i polityki w ujęciu porównawczym, Wydawnictwo. UJ, Kraków 2007.
Skrzypczak J. (red.), Popularna encyklopedia mass mediów, Wydawnictwo „Kurpisz”, Poznań 1999.
Chudziński E. (red.) Słownik wiedzy o mediach, Wydawnictwo ParkEdukacja, Warszawa-Bielsko Biała 2007.
Banaszkiewicz-Zygmunt E., Media-leksykon Wydawnictwo PWN, Warszawa 2000.
McCombs M., Ustanawianie agendy. Media masowe i opinia publiczna, Wydawnictwo UJ, Kraków 2009.
H. M. Kepplinger H.M., Mechanizmy skandalizacji w mediach, Kraków, Wydawnictwo UJ, 2008.
S. Allan, Newsy w sieci. Internet i dziennikarstwo, Kraków, Wydawnictwo UJ, 2008.*
Robert C. Allen ( red.): Teledyskursy. Telewizja w badaniach współczesnych, Wydawnictwo pol. Andrzej Gwóźdź, Katowice 1998.
Fiske J., Wprowadzenie do badań nad komunikowaniem, Wydawnictwo” Astrum”, Wrocław 1999.
Zmodyfikowane przez dr hab. Dorota Szaban, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 18-07-2016 16:13)