SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Badania mediów - projekt badawczy 1 |
Kod przedmiotu | 14.2-WP-SOCD-BM1 |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Socjologia |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Przygotowanie studentów do realizacji badań terenowych z wykorzystaniem szerokiego spektrum metod i technik badań medialnych.
Intencją projektu badawczego (1) jest teoretyczne i koncepcyjne przygotowanie podstaw projektu badawczego.
Student powinien mieć ukończony kurs z metodologii oraz empirycznych podstaw socjologii/badań empirycznych.
Projekt badawczy 1
Projekt badawczy, praca w grupach, dyskusja.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Forma zaliczenia ćwiczeń |
Uwagi |
Zaliczenie na ocenę |
Tak |
Przygotowanie projektu |
Zgodność z tematem, poprawna struktura pracy, język, rzetelność, samodzielność wykonania pracy, odpowiedni dobór literatury przedmiotu. Projekt badawczy 1: Zakres projektu: przygotowanie teoretycznej koncepcji badania, uwzględniające opis zasad realizacji terenowej.
|
Zasady uzyskania oceny |
Ocena końcowa jest średnią ważoną ocen uzyskanych |
Nachmias C. I D., Metody badawcze w naukach społecznych, Wydawnictwo „Zysk i S-ka”, Poznań 2001.
Hajduk E., Hipoteza w badaniach pedagogicznych, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. T. Kotarbińskiego, Zielona Góra 1993.
Babbie E, Badania społeczne w praktyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.
Sztumski J. , Wstęp do metod i technik badań społecznych, Wydawnictwo Naukowe Śląsk, Katowice 2010.
Malikowski M., Niezgoda M. (red.), Badania empiryczne w socjologii, Wybór tekstów, tom I, Wydawnictwo WSSG, Tyczyn 1997.
Nowak S., Metodologia badań społecznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009.
Goban-Klas T., Media i komunikowanie masowe. Teorie analizy prasy, radia, telewizji i Internetu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Kraków 1999.
Mc Luhan M., Zrozumieć media. Przedłużenie człowieka, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa 2004.
Reeves B., Nass Clifford, Media i ludzie , Wydawnictwo PIW, Warszawa 2005.
Wimmer R.D.; Dominik Joseph R., 2008, Metody badań mass mediów, Przekład Tadeusz Karłowicz, Wydawnictwo UJ, Kraków 2008.
Castells M., Galaktyka Internetu. Refleksje nad Internetem, biznesem i społeczeństwem, Dom Wydawniczy” Rebis”, Poznań 2003.
Miczka T., O zmianie zachowań komunikacyjnych. Konsumenci w nowych sytuacjach audiowizualnych, Księgarnia Św. Jacka, Katowice 2002.
Pratkanis A., Aronson E.,, Wiek propagandy. Używanie i nadużywanie perswazji na co dzień, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.
Zmodyfikowane przez dr hab. Dorota Szaban, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 18-07-2016 13:30)