SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Badania mediów - projekt badawczy 2 - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Badania mediów - projekt badawczy 2
Kod przedmiotu 14.2-WP-SocP-BM2
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Socjologia
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2016/2017
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 5
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Dorota Szaban, prof. UZ
  • dr Krzysztof Lisowski
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Przygotowanie studentów do realizacji badań terenowych z wykorzystaniem szerokiego spektrum metod i technik badań medialnych.

Intencją projektu badawczego (2) jest terenowa realizacja badań oraz prezentacja uzyskanych wyników.

Wymagania wstępne

Student powinien mieć ukończony kurs z przedmiotu – badania mediów – projekt badawczy 1.

Zakres tematyczny

  1. Realizacja terenowa badania.
  2. Przygotowanie danych do analizy.
  3. Analiza danych.
  4. Interpretacja uzyskanych wyników.
  5. Prezentacja wyników.

Metody kształcenia

Projekt badawczy, praca w grupach, dyskusja. 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Forma zaliczenia ćwiczeń

Uwagi

Zaliczenie na ocenę

Tak

Przygotowanie projektu
 w formie pisemnej
 i prezentacja podczas zajęć.

Zgodność z tematem, poprawna struktura pracy, język, rzetelność, samodzielność wykonania pracy, odpowiedni dobór literatury przedmiotu.

Projekt badawczy 2: Zakres projektu: analiza zebranych danych oraz prezentacja wyników badania, poddana dyskusji grupowej.

Poprawny sposób prezentacji, umiejętność udzielenia odpowiedzi na pytania dotyczące prezentowanego materiału.

Zasady uzyskania oceny
 z przedmiotu.

Ocena końcowa jest średnią ważoną ocen uzyskanych
 z przygotowanego pisemnie projektu (60%) i jego prezentacji (40%).

Literatura podstawowa

  1.      Nachmias C. I D., Metody badawcze w naukach społecznych, Wydawnictwo  „Zysk i S-ka”, Poznań 2001.

  2.      Hajduk E., Hipoteza w badaniach pedagogicznych, Wydawnictwo   WSP,  im. T. Kotarbińskiego, Zielona Góra 1993.

  1.  Babbie E., Badania społeczne w praktyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.
  2.  Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Wydawnictwo Naukowe Śląsk , Katowice 2010.
  3. Malikowski M., Niezgoda M. (red.), Badania empiryczne w socjologii. Wybór tekstów, Wydawnictwo WSSG, Tyczyn 1997.
  4. Nowak S., Metodologia badań społecznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009
  5. Goban-Klas T., Media i komunikowanie masowe. Teorie analizy prasy, radia, telewizji i Internetu, Wydawnictwo PWN, Warszawa-Kraków 1999.
  6. Mc Luhan M., Zrozumieć media. Przedłużenie człowieka, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa 2004.
  7. Reeves Byron, Nass Clifford, 2005, Media i ludzie, Wydawnictwo PIW, Warszawa 2005.
  8. Wimmer R. D.; Dominik J. R., Metody badań mass mediów, Przekład Tadeusz Karłowicz, Wydawnictwo UJ, Kraków 2008.
  9. Castells M., Galaktyka Internetu. Refleksje nad Internetem, biznesem i społeczeństwem, Dom Wydawniczy” Rebis”, Poznań 2003.
  10. Miczka T., O zmianie zachowań komunikacyjnych. Konsumenci w nowych sytuacjach audiowizualnych, Księgarnia Ś.  Jacka, Katowice 2002.
  11. Pratkanis A., Aronson E., 2004, Wiek propagandy. Używanie i nadużywanie perswazji na co dzień,  Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.

Literatura uzupełniająca

Zajęcia w ramach Projektu badawczego 2 w większości będą miały charakter terenowy.

Uwagi

Zajęcia w ramach Projektu badawczego 2 w większości będą miały charakter terenowy.


Zmodyfikowane przez dr hab. Dorota Szaban, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 18-07-2016 15:06)