SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język francuski w turystyce i hotelarstwie - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język francuski w turystyce i hotelarstwie
Kod przedmiotu 04.1-WH-JFZP-FTH-S16
Wydział Wydział Humanistyczny
Kierunek Filologia / Język francuski w komunikacji zawodowej, z drugim językiem romańskim
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2016/2017
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 4
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania francuski
Sylabus opracował
  • mgr Witold Kędziora
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Opanowanie słownictwa z zakresu obsługi usług turystycznych takich jak przewodnictwo, pilotaż, transport, zakwaterowanie, kwestie finansowe oraz restauracyjno-gastronomiczne.

Wymagania wstępne

Uzyskanie wszelkich zaliczeń z pierwszego semestru studiów z opanowaniem podstaw języka francuskiego na poziomie co najmniej A1.

Zakres tematyczny

Wiadomości z zakresu obsługi ruchu turystycznego oraz usług tej branży: turystyka krajoznawcza, transport, hotelarstwo, rekreacja i gastronomia:

  • Typologia aktywności turystycznej /indywidualnej i grupowej/.
  • Układanie programów imprez turystycznych o charakterze krajoznawczym, integracyjnym oraz wypoczynkowym.
  • Specyfika organizacji pobytu poza miejscem stałego zamieszkania : rezerwacje hotelowe, czynności recepcyjne, organizacja wypoczynku grup /hostele, campingi, kwatery prywatne, usługi cateringowe/.
  • Klasyfikacja hoteli i restauracji w kraju i za granicą /wymogi biur podróży, klientów indywidualnych oraz certyfikacji międzynarodowej/.
  • Transport indywidualny i zbiorowy /lądowy, morski i lotniczy/ z jego zaletami oraz ograniczeniami /technicznymi, prawnymi oraz kwestiami szybkości i wygody/.
  • Działalność marketingowa w turystyce /definicja ulotek i folderów reklamowych, opracowywanie programów imprez turystycznych/.
  • Specyfika zapewnienia wiktu i opierunku na imprezach wyjazdowych /ustalanie menu, kwestie wieku i narodowości uczestników wyjazdu, regulowanie rachunków za usługi gastronomiczne/.
  • Ubezpieczenia od kradzieży, kosztów leczenia i nieszczęśliwych wypadków /typy ubezpieczeń, wystawianie polis ubezpieczeniowych, warunki ubezpieczenia/.
  • Przepisy celne, dewizowe i paszportowe /dokumenty niezbędne w podróży/.  

Metody kształcenia

Wykład konwersatoryjny, dyskusja, prezentacje, ćwiczenia ustne i pisemne, aktywizacja w trakcie zajęć praktycznych.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Uczestnictwo w zajęciach oraz zaliczenie symulacji zawodowych i wszelkich prac pisemnych  (zlecanych jako zadania indywidualne do opracowania w ramach pracy własnej) oraz dwóch sprawdzianów wiedzy teoretycznej z przedmiotu.

Literatura podstawowa

1.      CALMY Anne-Marie – «Le Français du Tourisme», Hachette (2004).

2.      PENFORNIS Jean-Luc – « Tourisme.com », CLE International (2015).

3.      PENFORNIS Jean-Luc –« Hôtellerie-restauration.com », CLE International (2015).

4.      VIRET-THASINIPHONE Emilie – « Le Français du Tourisme », Worldpress.com (2014).

Literatura uzupełniająca

1.      CHAROLLOIS Philippe – « Les métiers du tourisme », Jeunes Éditions (2000).

2.      MESPLIER Alain – « Le tourisme en France », Bréal, (2015).

3.      DESCOTES-GENON Christiane – « La voyagerie, français du tourisme », PUG, (1992).

4.      MARIETTE François, GLOAGUEN Philippe – « Le Routard – La France vue par Odalys », Hachette, (2015).

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Witold Kowalski (ostatnia modyfikacja: 04-09-2016 16:53)