SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Przedmiot do wyboru: Francuska literatura popularna |
Kod przedmiotu | 09.2-WH-FRMP-FLP-K-S15_pNadGenN7RGD |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Filologia / Filologia francuska z drugim językiem romańskim |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 6 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | francuski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Poszerzenie wiadomości na temat literatury francuskiej poprzez zapoznanie studentów z przykładami francuskiej literatury popularnej od Średniowiecza do epoki współczesnej, z położeniem nacisku na wiek XIX i XX. Rozwijanie kompetencji leksykalnej, gramatycznej i sprawności czytania poprzez pracę z tekstem reprezentującym literaturę popularną.
Znajomość języka francuskiego na poziomie zaawansowanym.
Początki literatury satyrycznej (Les Fabliaux), powieść kryminalna (Gaston Leroux, Georges Simenon, Maurice Leblanc), powieść fantastyczna (Gérard de Nerval, Guy de Maupassant, Prosper Mérimée), literatura sciencefiction (Jules Verne), powieść w odcinkach (Eugène Sue, Paul Féval, Alexandre Dumas), powieść przygodowa (Jules Verne), powieść szpiegowska (Jean Bruce, Gérard de Villiers), literatura dziecięca (Charles Perrault, Hector Malot, René Goscinny), komiks francuskojęzyczny. Specyfika stylu i języka literatury popularnej. Recepcja literatury popularnej we Francji dawniej i dziś.
Prezentacja, metoda tekstu przewodniego, analiza i interpretacja tekstu w formie dyskusji, praca z dokumentem źródłowym, ćwiczenia redakcyjne i tłumaczeniowe.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Student otrzymuje zaliczenie na ocenę na podstawie kolokwium zaliczeniowego na koniec semestru. Brane pod uwagę jest również przygotowanie do zajęć i aktywny w nich udział oraz obecność na zajęciach.
1. Dominique Rincé, Bernard Lecherbonnier : Littérature XIXe siècle, Textes et documents, Paris, Nathan, 1986, coll.Henri Mitterand
2. Bernard Lecherbonnier, Dominique Rincé, Pierre Brunel, Christiane Moatti : Littérature XXe siècle, Textes et documents, Paris 1992, Nathan, coll. Henri Mitterand
Wybrane fragmenty dzieł literackich każdorazowo ustalane przez prowadzącego, np. Jules Verne: Vingt mille lieues sous la mer, Guy de Maupassant: Le Horla, Eugène Sue, Mystères de Paris, René Goscinny, Le Petit Nicolas, René Goscinny, Albert Uderzo, Astérix chez les Belges.
Zmodyfikowane przez dr Witold Kowalski (ostatnia modyfikacja: 25-08-2016 13:52)