SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Motywowanie i ocena pracowników - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Motywowanie i ocena pracowników
Kod przedmiotu 14.4-WP-PSChM-MiOP
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Psychologia / Psychologia pracy, organizacji i zarządzania
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów jednolite magisterskie
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2016/2017
Informacje o przedmiocie
Semestr 7
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Tatiana Ronginska, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zapoznanie studentów z nowoczesnymi sposobami motywowania pracowników wykorzystywanymi w biznesie. Zapoznanie studentów z systemami oceniania pracowników.

Wymagania wstępne

Brak.

Zakres tematyczny

Wprowadzenie do przedmiotu. Podstawowe pojęcia związane z kompetencjami, oceną i motywowaniem pracowników. Budowanie modeli kompetencyjnych. Systemy ocen okresowych. Struktura i charakter współczesnych systemów motywowania. Instrumenty motywowania. System motywowania a strategia organizacji. Systemy motywacyjne oparte na czynnikach pozafinansowych. Systemy promocji pracowników

Metody kształcenia

Dyskusja, burza mózgów, inscenizacje, praca w grupach, praca z książką, prezentacje multimedialne

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Zaliczenie z oceną – ocena końcowa na podstawie punktów cząstkowych uzyskanych w wyniku indywidualnej aktywności studenta (student za jednorazową aktywność może uzyskać 0,1p. do 0,2p.), jak również, na podstawie aktywnego uczestnictwa studenta w pracy zespołowej (student za jednorazową aktywność może uzyskać 0,1p.), a także z wystąpienia autoprezentacyjnego, ocenianego w skali 0,1 do 0,4 (w zależności od stopnia atrakcyjności wystąpienia mierzonego oceną opartą na wcześniej podanych kryteriach poprawnego wystąpienia publicznego. Podstawę oceny stanowi ocena punktowa wynikająca ze sprawdzenia poziomu wiedzy teoretycznej studenta (pytania zostają sformułowane w oparciu o zagadnienia omawiane na Ćwiczeniach) - ustalona zostaje wartość punktów, którą student musi zdobyć w celu otrzymania oceny pozytywnej z testu – student powinien zdobyć minimum 56% punktów (progi ocen punktowych z testu (56-60% 3,0; 61-65% 3,25; 66-70% 3,5; 71-75% 3,75; 76-80% 4,0; 81-85% 4,25; 86-90% 4,5; 91-95% 4,75; 96-100% 5,0;). Studentowi po pozytywnym zaliczeniu testu do oceny końcowej doliczane są punkty z aktywności i wystąpienia. Suma punktów z testu oraz aktywności stanowi ocenę końcową z przedmiotu (bardzo dobry 5,0 – 4,65; dobry plus 4,64 – 4,25; dobry 4,24 – 3,75, dostateczny plus 3,74 – 3,35; dostateczny 3,34 – 3,0).

Literatura podstawowa

·         Armstrong M.,  Zarządzanie zasobami ludzkimi., Kraków, 2000,

·         Borkowska S., Strategie wynagrodzeń, Kraków, 2001,

·         Penc J., Motywowanie w zarządzaniu, Kraków, 2000

Materiały od prowadzącego

Literatura uzupełniająca

·         Król H., Ludwiczyński M., Zarzadzanie zasobami ludzkimi, Warszawa 2006

·         Schultz D.P., Schultz S.E., Psychologia a wyzwania dzisiejszej pracy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. Iwona Grzegorzewska, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 25-07-2016 12:03)