SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Motywowanie i ocena pracowników |
Kod przedmiotu | 14.4-WP-PSChM-MiOP |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Psychologia / Psychologia pracy, organizacji i zarządzania |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 7 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studentów z nowoczesnymi sposobami motywowania pracowników wykorzystywanymi w biznesie. Zapoznanie studentów z systemami oceniania pracowników.
Brak.
Wprowadzenie do przedmiotu. Podstawowe pojęcia związane z kompetencjami, oceną i motywowaniem pracowników. Budowanie modeli kompetencyjnych. Systemy ocen okresowych. Struktura i charakter współczesnych systemów motywowania. Instrumenty motywowania. System motywowania a strategia organizacji. Systemy motywacyjne oparte na czynnikach pozafinansowych. Systemy promocji pracowników
Dyskusja, burza mózgów, inscenizacje, praca w grupach, praca z książką, prezentacje multimedialne
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie z oceną – ocena końcowa na podstawie punktów cząstkowych uzyskanych w wyniku indywidualnej aktywności studenta (student za jednorazową aktywność może uzyskać 0,1p. do 0,2p.), jak również, na podstawie aktywnego uczestnictwa studenta w pracy zespołowej (student za jednorazową aktywność może uzyskać 0,1p.), a także z wystąpienia autoprezentacyjnego, ocenianego w skali 0,1 do 0,4 (w zależności od stopnia atrakcyjności wystąpienia mierzonego oceną opartą na wcześniej podanych kryteriach poprawnego wystąpienia publicznego. Podstawę oceny stanowi ocena punktowa wynikająca ze sprawdzenia poziomu wiedzy teoretycznej studenta (pytania zostają sformułowane w oparciu o zagadnienia omawiane na Ćwiczeniach) - ustalona zostaje wartość punktów, którą student musi zdobyć w celu otrzymania oceny pozytywnej z testu – student powinien zdobyć minimum 56% punktów (progi ocen punktowych z testu (56-60% 3,0; 61-65% 3,25; 66-70% 3,5; 71-75% 3,75; 76-80% 4,0; 81-85% 4,25; 86-90% 4,5; 91-95% 4,75; 96-100% 5,0;). Studentowi po pozytywnym zaliczeniu testu do oceny końcowej doliczane są punkty z aktywności i wystąpienia. Suma punktów z testu oraz aktywności stanowi ocenę końcową z przedmiotu (bardzo dobry 5,0 – 4,65; dobry plus 4,64 – 4,25; dobry 4,24 – 3,75, dostateczny plus 3,74 – 3,35; dostateczny 3,34 – 3,0).
· Armstrong M., Zarządzanie zasobami ludzkimi., Kraków, 2000,
· Borkowska S., Strategie wynagrodzeń, Kraków, 2001,
· Penc J., Motywowanie w zarządzaniu, Kraków, 2000
Materiały od prowadzącego
· Król H., Ludwiczyński M., Zarzadzanie zasobami ludzkimi, Warszawa 2006
· Schultz D.P., Schultz S.E., Psychologia a wyzwania dzisiejszej pracy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002
Zmodyfikowane przez dr hab. Iwona Grzegorzewska, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 25-07-2016 12:03)