SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Negocjacje w biznesie |
Kod przedmiotu | 14.4-WP-SocM-NwB |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Psychologia / Psychologia pracy, organizacji i zarządzania |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 7 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest rozwinięcie u studentów kompetencji w zakresie negocjacji, w szczególności negocjacji w biznesie. Zapoznanie ich m.in. z typami i stylami negocjacji oraz umiejętnościami i cechami skutecznego negocjatora. Zaznajomienie ze stylami i technikami negocjacyjnymi z określeniem roli i znaczenia negocjacji jako sposobu rozwiązywania problemów i konfliktów.
Podstawowe wiadomości z zakresu technik wpływu społecznego, psychologii konfliktów i komunikacji interpersonalnej
Istota negocjacji i najważniejsze jej elementy. Sposoby prowadzenia negocjacji i style negocjowania. Zasady, które należy uwzględnić w negocjacjach oraz rodzaje negocjacji. Wady i zalety negocjacji zespołowych i indywidualnych. Planowanie strategii negocjacji. Style negocjowania i ich następstwa oraz fazy procesu negocjacji. Cechy i umiejętności skutecznego negocjatora. Komunikacja w negocjacjach i trudne sytuacje negocjacyjne.
Wykład konwencjonalny, wykład konwersatoryjny, burza mózgów, prezentacje multimedialne, dyskusja, metoda przypadków, praca z dokumentem źródłowym, praca w grupach
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Na ocenę końcową z przedmiotu składa się: ocena uzyskana z ćwiczeń - wykonanie pracy zaliczeniowej na podstawie przedstawionego przypadku, przygotowanie projektu bądź scenariusza mediacyjnego lub negocjacyjnego oraz sprawdzenia poziomu wiedzy teoretycznej studenta – test pisemny i na podstawie pracy zaliczeniowej zleconej po uzyskaniu pozytywnej oceny z ćwiczeń.
· Fisher, R. i Ury, W., Dochodząc do TAK. Warszawa, 2013
· Gmurzyńska, E., Morek, R. (red.), Mediacje: teoria i praktyka. Kraków, 2009
· Nęcki, Z., Negocjacje w biznesie, Wydawnictwo: ANTYKWA, Kraków, 2000
· Literatura uzupełniająca:
· Bieńkowska, E., Poradnik mediatora, Warszawa 1999
· Brdulak, H. i Brdulak, J., Negocjacje handlowe. Warszawa 2000
· Fisher, R. i Shapiro, D. (2009). Emocje w negocjacjach. Warszawa 2009
· Ury, W. (2009). Odchodząc od nie : negocjowanie od konfrontacji do kooperacji, Warszawa 2009 (wyd.2).
· Moor C., Mediacje: praktyczne strategie rozwiązywania konfliktów, Kraków, 2009
· Steele P., Murphy J., Russill R., Jak odnieść sukces w negocjacjach, Oficyna Ekonomiczna, Kraków, 2005.
· Rządca, R. A. i Wujec, P., Negocjacje, Warszawa 2001
Zmodyfikowane przez dr hab. Iwona Grzegorzewska, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 25-07-2016 12:08)