SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Podstawy pracy grupowej |
Kod przedmiotu | 14.4-WP-PSChM-PPGr-L-S14_pNadGenO0QU7 |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Psychologia / Psychologia zdrowia seksualnego |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Przekazanie informacji dotyczących psychologicznych podstaw budowania zespołu. Zajęcia będą odbywać się przy pomocy metod aktywnych, nakierowanych głównie na osobiste doświadczenia uczestników (warsztat), w bezpiecznej i raczej zabawowej atmosferze. Doskonalenie predyspozycji niezbędnych w pracy psychologicznej, niezależnie od późniejszej specjalizacji. Uświadomienie mechanizmów leżących u podstaw kształtowania grup i zespołów.
Brak.
Wprowadzenie do pracy w grupie. Charakterystyka procesu grupowego. Komunikacja w zespole i w diadzie. Budowanie otwartości i zaufania w zespole. Zarządzenie emocjami w grupie. Role i funkcje członków zespołu. Grupowe podejmowanie decyzji. Rozwiązywanie konfliktów w zespole.
Dyskusja, praca w małych grupach, metody ekspresyjne, inscenizacja, gry dydaktyczne.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Pozytywna ocena z przygotowanego projektu, aktywność na zajęciach.
Brown R., Procesy grupowe: dynamika wewnątrzgrupowa i międzygrupowa, Gdańsk 2006.
Fuchs B., Zabawy na rozwiązywanie konfliktów i napięć w grupie, Kielce 2003.
Jachimska M., Grupa bawi się i pracuje: zbiór grypowych gier i ćwiczeń psychologicznych, Wałbrzych 1994.
Stewart J., Mosty zamiast murów: o komunikowaniu się między ludźmi ,Warszawa 2002.
Gajewska G., Szczęsna A., Doliński A, Teoretyczno - metodyczne aspekty wychowania młodzieży a warsztat pedagoga: scenariusze zajęć wychowawczych, Zielona Góra 2002.
Zmodyfikowane przez dr hab. Iwona Grzegorzewska, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 25-07-2016 14:38)