SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Testy projekcyjne - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Testy projekcyjne
Kod przedmiotu 14.4-WP-PSChM-TP-L-S14_pNadGenO2KT5
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Psychologia / Psychologia zdrowia seksualnego
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów jednolite magisterskie
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2016/2017
Informacje o przedmiocie
Semestr 6
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Marcin Florkowski
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zapoznanie z różnymi sposobami ujmowania zjawiska projekcji; ogólnymi założeniami metod projekcyjnych oraz zaletami i wadami tych metod. Zasady stosowania, ogólne zasady interpretacji wyników. Poznanie ogólnych zasad przygotowania pisemnego raportu (diagnozy) z badania z wykorzystaniem wybranych technik projekcyjnych. Zarysowanie problemu udzielania osobie badanej informacji o wyniku badania, w którym wykorzystano metody projekcyjne.

Wymagania wstępne

Brak.

Zakres tematyczny

  1. Wprowadzenie do zajęć z metod projekcyjnych

  2. Metody projekcyjne – podstawowe zagadnienia

  3. Test Apercepcji Tematycznej i personologia H. A. Murraya

  4. Badanie Testem Apercepcji Tematycznej

  5. Test Zdań Niedokończonych Rottera

  6. Rysunkowe testy projekcyjne na przykładzie Testu rysunku drzewa

Metody kształcenia

metoda przypadków, pogadanka, pomiar metoda przypadków, pogadanka, pomiar

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Aktywny udział w zajęciach, pisemna praca zaliczeniowa. Warunkiem uzyskania zaliczenia jest aktywnośc na zajęciach i pozytywna ocena z pracy pisemnej.

Literatura podstawowa

  1. Domański C. W. (1990). Zastosowanie Testu Rysunku Drzewa R. Story do badania projekcji lęku u młodzieży o zróżnicowanym poziomie uzdolnień twórczych. Annales UMCS, sect. J, 3, s. 171-183.

  2. Jaworowska A., Matczak A. (1998). Test niedokończonych zdań Rottera (RISB). Podręcznik. Warszawa: Pracownia Testów Psychologicznych

  3. Koch C. (1994). Test Drzewa. Test rysunku drzewa jako metoda psychodiagnostyczna. Warszawa: Erda

  4. Oleś, P. (2003). Wprowadzenie do psychologii osobowości. Poznań: Wydawnictwo Naukowe Scholar (s. 101-108).

  5. Podręcznik do testu TAT. (1989) (w całości, dostępny w Pracowni Testów)

  6. Sęk H. (red.). (1984). Metody projekcyjne. Tradycja i współczesność. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM. (s. 7-33, 61-144)

  7. Stasiakiewicz, M. (2002). Testy projekcyjne. W: J. Strelau (red.). Psychologia. Podręcznik akademicki (t. 1, s. 491-503). Gdańsk: GWP.

  8. Stemplewska-Żakowicz K. (2004). O rzeczach widywanych na obrazkach i opowiadanych o nich historiach. TAT jako metoda badawcza i diagnostyczna. Warszawa: Academica.

  9. Szustrowa T. (red.). (1987). Wybrane zagadnienia testów projekcyjnych. Warszawa: Pracownia Testów Psychologicznych.

  10. Rembowski, J. (1986). Metoda projekcyjna w psychologii dzieci i młodzieży. Warszawa: PWN (rozdział I i III).

Literatura uzupełniająca

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. Iwona Grzegorzewska, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 25-07-2016 14:51)