SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Zarządzanie procesami zmian |
Kod przedmiotu | 04.0-WZ-BezD-ZPZ-S16 |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Bezpieczeństwo narodowe / Zarządzanie kryzysowe |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Egzamin |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Rozwijanie umiejętności studentów w zakresie zarządzania procesami zmian w różnego typu podmiotach gospodarczych oraz kształtowanie umiejętności praktycznych przygotowujących do wykorzystania wiedzy w pracy zawodowej obejmujące umiejętności wprowadzania zmian, rozpoznawania oporów wobec zmian ich osłabienia i przeprowadzenia procesu zmian.
Zaliczenie na min. dostateczną z przedmiotów: zarządzanie komunikowaniem się w organizacji, zarządzanie zasobami ludzkimi lub marketing personalny.
Treść wykładów: definicje zmian, istota zmian, czynniki wymuszające zmiany; klasyfikacja zmian; psychospołeczne skutki wprowadzania zmian; uwarunkowania reakcji pracowników na zmianę; etapy realizacji zmian. zachowania pracowników wobec zmian; typy źródeł oporów wobec zmian. model Lewina; przyczyny oporów i metody zapobiegania nim; metody eliminowania oporów wobec zmian; kultura organizacyjna a procesy zmian. zarządzanie partycypacją pracowniczą w procesie wdrażania zmian.
Treść ćwiczeń: Czynniki wymuszające zmiany. Psychospołeczne skutki wprowadzania zmian. Zachowania pracowników wobec zmian i uwarunkowania ich reakcji. Przyczyny i typy oporów wobec zmian. Metody zapobiegania oraz eliminowania oporów wobec zmian. Budowanie poparcia dla zmian. Etapy realizacji zmian. Taktyki ich wdrażania.
Wykład – prezentacja multimedialna, wykorzystanie przykładów wdrażania zmian
Ćwiczenia - praca w grupach, dyskusja grupowa, case study
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunki zaliczenia ćwiczeń (K_U03, K_U06, K_U08, K_K02, K_K03): aktywność podczas zajęć, praca pisemna dotycząca wdrażania zmian oraz kolokwium zaliczeniowe obejmujące swoją tematyką treści realizowane podczas ćwiczeń - zadania problemowe. Ocena końcowa: 60%- dostateczny, 65% -dostateczny plus; 70% -dobry; 80% - dobry plus, powyżej 90% - bardzo dobry.
Warunki zaliczenia wykładów (K_W04, K_W07, K_W08, K_U03, K_K02, K_K03): egzamin pisemny – pytania otwarte z progami punktowymi. Student może uzyskać łącznie 10 pkt, w tym: ocenę dostateczną od 6,0 pkt; ocenę dostateczną plus od 6,5 pkt; ocenę dobrą od 7,5 pkt; ocenę dobrą plus od 8,0 pkt i bardzo dobrą od 9,0 pkt. Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest pozytywna ocena z ćwiczeń.
Ocena końcowa: na ocenę końcową składa się wynik uzyskany z wykładu (50%) i ćwiczeń (50%). Przy czym wyliczana jest ona przy założeniu uzyskania zaliczenia z obu form prowadzenia zajęć.
Zmodyfikowane przez dr Marta Moczulska (ostatnia modyfikacja: 30-08-2016 11:17)