SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Konflikty zbrojne współczesnego świata |
Kod przedmiotu | 14.1-WZ-BezD-KZWŚ-S16 |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Bezpieczeństwo narodowe / Bezpieczeństwo biznesu i administracji |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Egzamin |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Poznanie podstawowej wiedzy z zakresu nauki o wojnie oraz konfliktów zbrojnych współczesnego świata. Zdobycie wiedzy dotyczącej różnorodności konfliktów zbrojnych na przełomie XX i XXI wieku w ujęciu globalnym, regionalnym oraz lokalnym. Przedstawienie pozycji Polski we współczesnym świecie oraz jej zaangażowania na rzecz rozwiązywania konfliktów zbrojnych.
Wykazanie znajomości podstawowych pojęć z zakresu stosunków międzynarodowych, międzynarodowych stosunków politycznych, historii wojskowości oraz funkcjonowania państw współczesnych oraz organizacji międzynarodowych.
Wykład:
1. Pojęcie oraz definicja wojny oraz konfliktu zbrojnego; 2. Rola organizacji międzynarodowych w procesie rozwiązywania konfliktów zbrojnych; 3. Prawo konfliktów zbrojnych; 4. Organizacja Paktu Północnoatlantyckiego; 5. Wojny hybrydowe i konflikty asymetryczne.
Ćwiczenia:
1. Najważniejsze punkty zapalne w Europie; 2. Konflikty zbrojne w Afryce i Azji; 3. NATO i Unia Europejska wobec konfliktów zbrojnych; 4. Zaangażowanie Polski w procesy rozwiązywania współczesnych konfliktów zbrojnych; 5. Dyplomacja publiczna; 6. Kierunki zmian międzynarodowych stosunków politycznych.
Zajęcia prowadzone w formie konwersatoriów, słuchacze będą pracowali w grupach na rzecz stworzenia prezentacji wybranych bloków tematycznych. Wykorzystana zostanie również metoda debaty oksfordzkiej oraz przegląd i komentarz materiałów źródłowych.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Kolokwium – na ocenę z konwersatorium składają się wyniki osiągnięte z rozwiązania "case study" w grupach (80%) oraz aktywność na zajęciach (20%).
Zmodyfikowane przez dr Edward Jakubowski (ostatnia modyfikacja: 09-09-2016 11:18)