SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Moduł FB2: Zarządzanie zasobami ludzkimi |
Kod przedmiotu | 14.4-WH-CDFP-FZZL-S16 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Coaching i doradztwo filozoficzne |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Przedmiot obejmuje zagadnienia z zakresu typowych, tradycyjnych zadań funkcji personalnej we współczesnych przedsiębiorstwach, jak również z zakresu zarządzania kapitałem ludzkim (HRM) oraz rozwoju pracowników w organizacji (HRD). W trakcie trwania zajęć student zapoznaje się z zasadniczymi elementami Zarządzania Zasobami Ludzkimi. Rozwija kompetencje w zakresie praktycznych umiejętności przygotowujących do wykorzystania wiedzy w pracy zawodowej.
Brak
Istota, cele i znaczenie zarządzania zasobami ludzkimi. Tendencje w zakresie funkcji personalnej. Definicje i modele zarządzania zasobami ludzkimi. Zewnętrzne i wewnętrzne uwarunkowania zarządzania personelem. Strategia personalna – założenia, cechy, czynniki wpływające. Rodzaje i modele strategii personalnej. Struktura podmiotowa zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie. Planowanie zasobów ludzkich z perspektywy strategii. Procedura planowania i proces doboru personelu. Rekrutacja i dobór pracowników. Zapoznanie z metodą Assessment Center oraz Development Center. Planowanie rozwoju pracowników. Stosowane metody. System oceniania pracowników. Narzędzia zarządzania zasobami ludzkimi: outsourcing i outplacement.
Wykład konwencjonalny, wykład konwersatoryjny, prezentacja multimedialna, praca w grupie, dyskusja;
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Test na ocenę zawierający pytania zamknięte jednokrotnego wyboru oraz pytania otwarte (w proporcji 80 % pytania zamknięte i 20 % pytania otwarte) z treści omawianych na wykładach .
Zmodyfikowane przez dr hab. Jacek Uglik, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 26-09-2016 15:36)