SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Moduł FB3: Zachowania organizacyjne |
Kod przedmiotu | 14.4-WH-CDFP-FZO-S16 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Coaching i doradztwo filozoficzne |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Przekazanie studentom wiedzy z podstaw psychologii społecznej, psychologii, socjologii, politologii i antropologii, na których bazują zachowania organizacyjne, jako interdyscyplinarna dziedzina wiedzy, w zakresie wykorzystania jej w praktyce do sprawniejszego komunikowania się, zrozumienia jednostek i grup a w konsekwencji efektywniejszego kierowania ludźmi w organizacji. Celem jest także nakłonienie studentów do wykorzystania mechanizmów wpływu społecznego, do osiągania zamierzonych celów. Wykorzystanie wiedzy z zakresu spostrzegania i autoprezentacji do skutecznego tworzenia wizerunku własnej osoby.
Brak
Wprowadzenie do zachowań organizacyjnych. Indywidualne, grupowe i systemowe determinanty zachowań organizacyjnych. Problematyka wpływu społecznego, perswazji, autoprezentacji. Problematyka rozpoznawania postaw i czynników determinujących postawy w miejscu pracy, zagadnienia dotyczące procesu percepcji i spostrzegania społecznego Wywieranie wpływu na grupę – skuteczna autoprezentacja. Asertywność, kreatywność, samoocena – problematyka budowania motywacji. Psychologiczne role w zespole, kształtowanie działań proefektywnościowych.
wykład konwersatoryjny, praca indywidualna, praca w grupie, studium przypadku
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Obecność na zajęciach, aktywność w czasie ćwiczeń indywidualnych i grupowych oraz zaliczenie na ocenę pozytywną testu końcowego zawierającego pytania otwarte i zamknięte zawierające materiał z treści ćwiczeń i literatury podstawowej. (test składa się w 20% z pytań otwartych i 80% pytań zamkniętych).
Zmodyfikowane przez dr hab. Jacek Uglik, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 26-09-2016 15:35)