SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Team building - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Team building
Kod przedmiotu 04.5-WZ-LogP-TB-S16
Wydział Wydział Ekonomii i Zarządzania
Kierunek Logistyka / Logistyka miejska
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. inżyniera
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2016/2017
Informacje o przedmiocie
Semestr 7
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Bartosz Seiler
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów ze znaczeniem efektywnych zespołów pracowniczych we współczesnym świecie; przekazanie wiedzy dotyczącej istoty funkcjonowania zespołów, ich struktur i procesów w nich zachodzącymi, jak również możliwości przekształcania grup w zespoły.

Celem przedmiotu jest również rozwijanie osobistych kompetencji studentów związanych ze współdziałaniem i pracą zespołową, a także umiejętności związanych z budowaniem i kształtowaniem efektywnych zespołów

Wymagania wstępne

Brak wymagań

Zakres tematyczny

Wykład:

Pojęcie zespołu, różnice między grupą a zespołem oraz cechy efektywnych zespołów; elementy struktury zespołów-cele, normy zespołowe, role grupowe; fazy rozwoju zespołów; procesy zachodzące w zespołach oraz kształtowanie współpracy;

 

Ćwiczenia:

Integracja zespołu w oparciu o wzajemne poznanie, efektywne komunikowanie się, budowanie zaufania i współpracę; formułowanie celów zespołu i podejmowanie decyzji; kształtowanie współpracy w zespole; zarządzanie konfliktami w zespole; organizowanie efektywnych zebrań zespołu; kierowanie zespołem pracowniczym

Metody kształcenia

Wykład: wykład konwencjonalny, dyskusja

Ćwiczenia: praca w grupach, ćwiczenia warsztatowe w oparciu o zadania scenariuszowe, metoda dramy, dyskusja grupowa

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Warunki zaliczenia ćwiczeń: systematyczna kontrola wykonania zadań przewidzianych programem ćwiczeń oraz aktywnego udziału w zajęciach; pozytywna ocena z kolokwium zaliczeniowego obejmującego swoją treścią tematy realizowane podczas wykładów oraz ćwiczeń; lista pytań z zakresem tematycznym zostanie przesłana studentom z miesięcznym wyprzedzeniem, pytania otwarte z progami punktowymi, studenci udzielają odpowiedzi na 4 pytania wybrane przez prowadzącego; progi punktowe dla poszczególnych ocen z kolokwium: 8-7,5 punktów – 5,0; 7 punktów – 4,5; 6,5 – 6,0 punktów – 4,0; 5,5 punktów – 3,5; 5,0 – 4,5 punktów – 3,0.

Warunki zaliczenia dla wykładów: egzamin pisemny z tematyki wykładów i wybranych lektur; lista pytań z zakresem tematycznym zostanie przesłana studentom z miesięcznym wyprzedzeniem, pytania otwarte z progami punktowymi, studenci udzielają odpowiedzi na 4 pytania wybrane przez prowadzącego; progi punktowe dla poszczególnych ocen z kolokwium: 8-7,5 punktów – 5,0; 7 punktów – 4,5; 6,5 – 6,0 punktów – 4,0; 5,5 punktów – 3,5; 5,0 – 4,5 punktów – 3,0. Ocena końcowa przedmiotu stanowi średnią arytmetyczną pozytywnych ocen z poszczególnych form ćwiczeń (tj. wykładów, ćwiczeń, laboratorium, seminariów) prowadzonych w ramach przedmiotu.

Literatura podstawowa

1. Aneona D., Bresmen H., Zespoły X. Jak budować zespoły, które odnoszą sukces, Oficyna Wolters Kluwer Business, Kraków, 2009

2. Belbin M. R., Twoja rola w zespole, GWP, Gdańsk, 2008

3. Mackin D., Budowanie zespołu; zestaw narzędzi, Rebis, Poznań, 2011

4. Miller D., Zespoły, PWE, Warszawa, 2010

Literatura uzupełniająca

  1. Proctor T., Twórcze rozwiązywanie problemów, GWP, Gdańsk, 2003
  2. Wachowiak P., Gregorczyk S., Grucza B., Ogonek K., Kierowanie zespołem projektowym, Difin, Warszawa 2004

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Bartosz Seiler (ostatnia modyfikacja: 09-08-2016 17:28)