SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Zarządzanie zespołem projektowym |
Kod przedmiotu | 04.0-WZ-ZarzD-ZZPR-S16 |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Zarządzanie / Strategie rozwoju biznesu |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Celem nauczania przedmiotu jest nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie powoływania zespołu projektowego, organizowania pracy zespołu oraz sprawnego kierowania nim. W szczególności: definiowania ról w projekcie, ustalania kompetencji, zadań i uprawnień członków zespołu projektowego, wyznaczania celów, podziału pracy, kształtowania kluczowych cech kierownika projektu, dobierania stylu kierowania, wyboru instytucjonalnej formy realizacji projektu.
Podstawy zarządzania, Zarządzanie zasobami ludzkimi, Zarządzanie innowacjami
W ramach prowadzonych wykładów: proces grupowy; role w projekcie a rodzaje uczestników zespołu– zadania, role; aspekty zarządzania zasobami ludzkimi w projekcie (planowanie zespołu, dobór członków, modele kompetencji, szkolenia, ocena wyników i motywowanie); specyfika kierowania zespołem projektowym, wykorzystanie stylów przywództwa; podstawy zarządzania zmianą w projekcie; czas, harmonogram działań projektu a zarządzanie zespołem projektowym, zespół projektowy w organizacji.
W ramach prowadzonych ćwiczeń: budowanie zespołu projektowego, wyznaczanie celów, podejmowanie decyzji, skuteczne komunikowanie się w zespole projektowym, wzbudzanie i utrzymywanie zaangażowania zespołu projektowego, wykorzystanie metod heurystycznych w pracy zespołu (mapy myśli, burza mózgów), kształtowanie cech skutecznego kierownika projektu, podstawowych kompetencji, efektywne prowadzenie zebrań, rozróżnianie typów konfliktów i stylów ich rozwiązywania, rozumienie zakresu projektu, obowiązków i uprawnień kierownika projektu, członków zespołu projektowego oraz kluczowych interesariuszy.
W ramach wykładów stosowane będą następujące metody: wykład konwencjonalny (wykład prowadzony przy wykorzystaniu prezentacji zawierającej: modele, procesy, schematy, wykresy, tabele, definicje uzupełnione o przykłady praktyczne i źródła tzw. przypisy), analiza studium przypadku (prowadzona przez wykładowcę na wybranym przykładzie projektu „x”), praca z materiałami źródłowymi (materiały z książek, czasopism i źródeł internetowych).
W ramach ćwiczeń stosowane będą następujące metody: analiza studium przypadku projektu „x” (prowadzona przez wykładowcę przy współudziale studentów), praca w zespole zadaniowym (polegająca na wcieleniu się w rolę członka zespołu projektowego, niezależnego eksperta lub kierownika zespołu), dyskusje grupowe.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie wykładu: warunkiem zaliczenia wykładu jest uzyskanie pozytywnej oceny z kolokwium obejmującego zakres tematyczny wykładu (minimum 6 na 10 punktów) [K_W01, K_W06, K_W07, K_W12]
Zaliczenie ćwiczeń: zaliczenie zleconych zadań, aktywność – rozumiana jako inicjatywa studenta zgłębiająca i poszerzająca zakres przedmiotu, kolokwium (minimum 6 na 10 punktów). Składowe oceny końcowej: ocena z kolokwium (40%), ocena z zadań (50%), aktywność (10%). [K_U03, K_U05, K_U07, K_U11, K_U12, K_U14, K_U15, K_K01, K_K02, K_K04, K_K05, K_K07]
Zmodyfikowane przez dr Paweł Szudra (ostatnia modyfikacja: 02-09-2016 16:32)