SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Podstawy coachingu - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Podstawy coachingu
Kod przedmiotu 14.4-WP-PSChM-PCoa-Ć-S14_pNadGenIEYTD
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Psychologia / Psychologia pracy, organizacji i zarządzania
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów jednolite magisterskie
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2016/2017
Informacje o przedmiocie
Semestr 8
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr inż. Anna Góralewska-Słońska
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zapoznanie studentów z metodologią pracy coachingowej. Nauczenie studentów stosowania technik rozmowy wykorzystywanych w coachingu.

Wymagania wstępne

Brak.

Zakres tematyczny

Wprowadzenie do coachingu. Czym jest coaching a czym nie jest? Zasady etykipracy coacha. Wyznaczanie celów procesowych i sesyjnych w relacji coachingowej. Reguła SMART w kontekście pracy coacha. Aktywne słuchanie w rozmowie coachingowej. Wybrane techniki coachingowe. Model struktury sesji coachingowej GROW. Wybrane techniki coachingowe. Zasady stosowania wizualizacji w rozmowie coachingowej. Wybrane techniki coachingowe. Zasady "domykania" sesji coachingowej. Wybrane techniki coachingowe. Zasady "domykania" procesu coachingowego. Wybrane techniki coachingowe. Trudne sytuacje w rozmowie coachingowej. Zasady kontraktowania procesu coachingowego między coachem a klientem oraz między coachem a sponsorem procesu coachingowego. Podsumowanie zajęć. Najważniejsze cechy dobrego coacha.

Metody kształcenia

Praca w grupach, metoda tekstu przewodniego, metoda przypadków

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Aktywny udział w zajęciach oraz prezentacja pracy zaliczeniowej

Literatura podstawowa

·         Hargrove, R., Mistrzowski coaching, Kraków  2006.

·         Rogers, J. Coaching, Gdańsk 2009.

Literatura uzupełniająca

·         Bennewicz, M., Coaching TAO, Warszawa 2010.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. Iwona Grzegorzewska, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 25-07-2016 12:37)