SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Przygotowanie i prowadzenie szkoleń i warsztatów - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Przygotowanie i prowadzenie szkoleń i warsztatów
Kod przedmiotu 14.9-WP-PSChM-PiPSiW-L-S14_pNadGen4FM2D
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Psychologia / Psychologia pracy, organizacji i zarządzania
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów jednolite magisterskie
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2016/2017
Informacje o przedmiocie
Semestr 10
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Dorota Niewiedział
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Przygotowanie uczestników do samodzielnego projektowania i prowadzenia szkoleń, rozwój podstawowych kompetencji w zakresie prowadzenia szkoleń z zakresu psychologii edukacji i psychologii wychowawczej, poznanie mocnych i słabych strona w zakresie autoprezentacji. Zapoznanie studentów z różnymi formami pracy grupowej (wykład, warsztat, trening, coaching itp.).

Wymagania wstępne

Brak.

Zakres tematyczny

Definicje szkoleń. Konteksty programowe szkoleń. Opracowanie etapów szkolenia. Rozpoznawanie potrzeb szkoleniowych i opracowanie treści. Projektowanie programów szkolenia. Ocena szkolenia. Motywacja uczestników szkolenia. Studium przypadku- case study. Realizacja projektu szkolenia w wybranym temacie psychologii edukacji i wychowawczej np. systemowe rozumienie rodziny, kryzys adolescencji.

Metody kształcenia

Ćwiczenia projektowe, dyskusja i praca w grupach, praca z podręcznikiem, projekty, burza mózgów, symulacja, inscenizacja.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Ocena z przygotowanie i przeprowadzenie szkolenia z wybranego tematu obszaru  zgodnego z metodyką szkoleń (80%) oraz  z aktywności podczas zajęć (20%).

Literatura podstawowa

·         Rea, L.  Planowanie i projektowanie szkoleń., Kraków, 2002,  Wolters Kluwer Polska - ABC

Literatura uzupełniająca

·         Sloman, M. Nowe zjawiska w świecie szkoleń., Warszawa, 2010, Wolters Kluwer Business – ABC

·         De Barbaro Bogdan, Wprowadzenie do systemowego rozumienia rodziny; Collegium Medicum UJ, Kraków 1994.

·         Opoczyńska M, (1999), Moratorium psychospołeczne – szansa czy zagrożenie dla rozwoju, w: Gałdowa A., Klasyczne i współczesne teorie osobowości, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. Iwona Grzegorzewska, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 25-07-2016 14:25)