SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Przygotowanie i prowadzenie szkoleń i warsztatów |
Kod przedmiotu | 14.9-WP-PSChM-PiPSiW-L-S14_pNadGen4FM2D |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Psychologia / Psychologia zdrowia seksualnego |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 10 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Przygotowanie uczestników do samodzielnego projektowania i prowadzenia szkoleń, rozwój podstawowych kompetencji w zakresie prowadzenia szkoleń z zakresu psychologii edukacji i psychologii wychowawczej, poznanie mocnych i słabych strona w zakresie autoprezentacji. Zapoznanie studentów z różnymi formami pracy grupowej (wykład, warsztat, trening, coaching itp.).
Brak.
Definicje szkoleń. Konteksty programowe szkoleń. Opracowanie etapów szkolenia. Rozpoznawanie potrzeb szkoleniowych i opracowanie treści. Projektowanie programów szkolenia. Ocena szkolenia. Motywacja uczestników szkolenia. Studium przypadku- case study. Realizacja projektu szkolenia w wybranym temacie psychologii edukacji i wychowawczej np. systemowe rozumienie rodziny, kryzys adolescencji.
Ćwiczenia projektowe, dyskusja i praca w grupach, praca z podręcznikiem, projekty, burza mózgów, symulacja, inscenizacja.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ocena z przygotowanie i przeprowadzenie szkolenia z wybranego tematu obszaru zgodnego z metodyką szkoleń (80%) oraz z aktywności podczas zajęć (20%).
· Rea, L. Planowanie i projektowanie szkoleń., Kraków, 2002, Wolters Kluwer Polska - ABC
· Sloman, M. Nowe zjawiska w świecie szkoleń., Warszawa, 2010, Wolters Kluwer Business – ABC
· De Barbaro Bogdan, Wprowadzenie do systemowego rozumienia rodziny; Collegium Medicum UJ, Kraków 1994.
· Opoczyńska M, (1999), Moratorium psychospołeczne – szansa czy zagrożenie dla rozwoju, w: Gałdowa A., Klasyczne i współczesne teorie osobowości, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.
Zmodyfikowane przez dr hab. Iwona Grzegorzewska, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 26-07-2016 13:55)