SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Warsztaty psychologiczne |
Kod przedmiotu | 14.4-WP-PSChM-WPsch-Ć-S14_pNadGenALHK2 |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Psychologia / Psychologia zdrowia seksualnego |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 10 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Celem każdego warsztatu psychologicznego jest praca uczestniczek i uczestników nad własnymi doświadczeniami, pogłębienie wiedzy o sobie lub zdobycie nowej umiejętności, a następnie wspólna dyskusja nad dokonanymi odkryciami oraz uzyskanie informacji zwrotnej od grupy. W tym celu w ramach warsztatów oferowane są różne Ćwiczenia, wykonywane samodzielnie, w parach lub grupowo. Różnorodność doświadczeń osób w grupie pomaga osiągnąć większą świadomość perspektyw i możliwości podejść do danego problemu lub zagadnienia. Celem zajęć jest wprowadzenie uczestniczek i uczestników w doświadczenie różnych typów warsztatów psychologicznych: autoanalitycznych (intrapersonalnych), interpersonalnych oraz skupionych na konkretnych celach wykonaniowych. W ramach każdego warsztatu analizujemy cele i ich realizację oraz wyzwania danego typu doświadczenia dla uczestników.
Wiedza i umiejętności z zakresu: Komunikacja interpersonalna, Podstawy pracy grupowej.
Część pierwsza: Warsztaty intra i interpersonalne:
Część druga: Warsztaty psychologiczne skoncentrowane na konkretnych umiejętnościach:
Dyskusja, pogadanka, demonstracja, metoda zajęć praktycznych, drama, rysunek, analiza stanów wewnętrznych,
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ocena z projektu warsztatu przygotowanego na potrzeby zajęć (80% oceny) oraz z aktywności podczas zajęć (20% oceny).
· Rogers J., (2012), Coaching, Gdańsk, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne
· Rojewska J., (2000). Grupa bawi się i pracuje. Zbiór grupowych gier i ćwiczeń psychologicznych. Warszawa. Oficyna Wydawnicza UNUS, Warszawa
· Berne, E. (2012). W co grają ludzie. PWN
· Czerniawska, E., Ledzińska, M. (2007). Jak się uczyć? Bielsko-Biała: ParkEdukacja.
· Egan, G. (2002). Kompetentne pomaganie. Zysk i S-ka
· Goleman, D. (1997). Inteligencja emocjonalna. Poznań: Media Rodzina of Poznań (s. 65-180).
· McKay Matthew, Davis Martha, Fanning Patrick (2007). Sztuka skutecznego Porozumiewania się. GWP Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne
· Stemplewska-Żakowicz, K. (2002). Koncepcje narracyjnej tożsamości. W: J. Trzebiński, (red.), Narracja jako sposób rozumienia świata. Gdańsk: GWP
· Rowan, J. (1990). Subpersonalities: the people inside us. London: Routledge.
Zmodyfikowane przez dr hab. Iwona Grzegorzewska, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 17-07-2019 12:49)