Poszerzenie wiedzy w zakresie kompetencji zaliczanych do inteligencji emocjonalnej
Rozwijanie zdolności identyfikowania własnych uczuć, przewidywania własnych reakcji w sytuacjach zawodowych oraz rozpoznawania uczuć pracowników i reagowanie na ich podstawowe potrzeby
Kształcenie umiejętności wykorzystania wpływu osobistego do kierowania pracownikami
Wymagania wstępne
Brak
Zakres tematyczny
Charakterystyka procesu zmiany, prawidłowości i uwarunkowania
Zachowanie pracowników w sytuacji zmiany
Strategia wprowadzania zmian i planowanie zmiany
Radzenie sobie z oporem wobec zmian
Jak rozwijać zdolność szkoły (jako organizacji) do uczenia się i zmiany
Metody kształcenia
Metody asymilacji wiedzy (dyskusja, pogadanka, prezentacja multimedialna/ poster), metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy (klasyczna metoda problemowa, burza mózgów).
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Wykład zaliczenie z oceną na podstawie: aktywnej obecności (50%składowej zaliczenia) i dyskusji studentów (50%składowej zaliczenia).
Literatura podstawowa
Arends R.I., Uczymy się nauczać, Warszawa 1995.
Czerepaniak-Walczak M., Miedzy dostosowaniem a zmianą. Elementy emancypacyjnej teorii edukacji, Wyd. Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 1995.
Elsner D, Kierowanie zmianą w szkole, wyd. CODN, Warszawa 2005.
Fullan M., Odpowiedzialne i skuteczne kierowanie szkołą, PWN, Warszawa2006.
Nowosad I., Perspektywy rozwoju szkoły. Szkice z teorii szkoły, IBE, Warszawa 2003.
Ornstein A.C., Hunkins F.P., Program szkolny. Założenia, zasady, problematyka, Warszawa 1998.
Szkice z teorii i praktyki zmiany oświatowej, red. E. Potulicka, Eruditus, Poznań 2001.
Szkoła jako ucząca się organizacja. Szansa dla ambitnych, (red.) D. Elsner, Chorzów 2003.
Tuohy D., Dusza szkoły. O tym co sprzyja zmianie i rozwojowi, PWN, Warszawa 2002.
Literatura uzupełniająca
Pozycje każdorazowo podawane przez prowadzącego
Uwagi
Zmodyfikowane przez dr Jarosław Wagner (ostatnia modyfikacja: 21-11-2016 09:08)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.