SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Wstęp do coachingu - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Wstęp do coachingu
Kod przedmiotu 04.9-WH-CT-WCP
Wydział Wydział Humanistyczny
Kierunek Coaching transformacyjny
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów podyplomowe
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2017/2018
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Barbara Czardybon
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład - - 8
(w tym jako e-learning)
0,53
(w tym jako e-learning)
Zaliczenie 

Cel przedmiotu

Celem zajęć jest przybliżenie słuchaczom studiów podyplomowych specyfiki coachingu na tle innych działań rozwojowych.

Wymagania wstępne

Brak wymagań.

Zakres tematyczny

  • Definicje coachingu. Coaching a inne formy rozwoju potencjału twórczego człowieka współczesnego. Rodzaje coachingu. Szczególne miejsce coachingu transformacyjnego.
  • Wprowadzanie zmian – uwagi wstępne.
  • Teorie uczenia się osób dorosłych.

Metody kształcenia

praca indywidualna i w parach, „burza mózgów”, dyskusja moderowana

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

test wiedzy na egzaminie końcowym

Literatura podstawowa

  • Bavister S., Vickers A., Coaching, tłum. M. Kowalczyk, Gliwice 2007.
  • Coaching transformacyjny jako droga do synergii, (red.) L. Czarkowska, Warszawa 2014.
  • Kahney L., Być jak Steve Jobs: „jeśli chodzi o pomysły, wszystko jest dozwolone”, tłum. K. Dudek, Kraków 2010.
  • McLeod A., Mistrz coachingu. Podręcznik dla menedżerów, HR-owców i trenerów, tłum. M. Witkowska, Gliwice 2008.
  • Rosinski P., Globalny coaching. Ujęcie zintegrowane, tłum. A. Niedzieska, P. Niedzieski, Warszawa 2011.
  • Trzcińska I., O duchowości inaczej. Coaching w perspektywie przemian kultury współczesnej, „The Polish Journal of the Arts and Culture” (Seria „Estetyki i Krytyki”) 2013, t. II.
  • Zubrzycka-Nowak M., Rybczyńska K., Monostori S., Czym (nie) jest coaching? Prawdy i mity o coachingu, Sopot 2010.

Literatura uzupełniająca

  • Dexter J., Dexter G., Irving J., An Introduction to Coaching, London 2011.
  • Gallwey T. W., Tenis. Wewnętrzna gra, tłum. R. Madejczyk, Pszczyna 2006.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Barbara Czardybon (ostatnia modyfikacja: 17-09-2017 10:30)