Celem zajęć jest przybliżenie słuchaczom studiów podyplomowych specyfiki coachingu na tle innych działań rozwojowych.
Wymagania wstępne
Brak wymagań.
Zakres tematyczny
Definicje coachingu. Coaching a inne formy rozwoju potencjału twórczego człowieka współczesnego. Rodzaje coachingu. Szczególne miejsce coachingu transformacyjnego.
Wprowadzanie zmian – uwagi wstępne.
Teorie uczenia się osób dorosłych.
Metody kształcenia
praca indywidualna i w parach, „burza mózgów”, dyskusja moderowana
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
test wiedzy na egzaminie końcowym
Literatura podstawowa
Bavister S., Vickers A., Coaching, tłum. M. Kowalczyk, Gliwice 2007.
Coaching transformacyjny jako droga do synergii, (red.) L. Czarkowska, Warszawa 2014.
Kahney L., Być jak Steve Jobs: „jeśli chodzi o pomysły, wszystko jest dozwolone”, tłum. K. Dudek, Kraków 2010.
McLeod A., Mistrz coachingu. Podręcznik dla menedżerów, HR-owców i trenerów, tłum. M. Witkowska, Gliwice 2008.
Rosinski P., Globalny coaching. Ujęcie zintegrowane, tłum. A. Niedzieska, P. Niedzieski, Warszawa 2011.
Trzcińska I., O duchowości inaczej. Coaching w perspektywie przemian kultury współczesnej, „The Polish Journal of the Arts and Culture” (Seria „Estetyki i Krytyki”) 2013, t. II.
Zubrzycka-Nowak M., Rybczyńska K., Monostori S., Czym (nie) jest coaching? Prawdy i mity o coachingu, Sopot 2010.
Literatura uzupełniająca
Dexter J., Dexter G., Irving J., An Introduction to Coaching, London 2011.
Gallwey T. W., Tenis. Wewnętrzna gra, tłum. R. Madejczyk, Pszczyna 2006.
Uwagi
Zmodyfikowane przez dr Barbara Czardybon (ostatnia modyfikacja: 17-09-2017 10:30)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.