SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Komunikacja w pracy coacha - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Komunikacja w pracy coacha
Kod przedmiotu 15.9-WH-CT-KPCL
Wydział Wydział Humanistyczny
Kierunek Coaching transformacyjny
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów podyplomowe
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2017/2018
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Barbara Czardybon
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia - - 8
(w tym jako e-learning)
0,53
(w tym jako e-learning)
Zaliczenie 

Cel przedmiotu

Celem zajęć jest zapoznanie słuchaczy studiów podyplomowych z kluczową kompetencją coacha – tzw. aktywnym słuchaniem.

Wymagania wstępne

Brak wymagań.

Zakres tematyczny

  • Główne kompetencje coacha. Inteligencja emocjonalna.
  • Coaching koaktywny.
  • Pozycje słuchania J. Enrighta.

Metody kształcenia

praca indywidualna i w parach, „burza mózgów”, warsztat grupowy, dyskusja moderowana

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

  • test wiedzy na egzaminie końcowym
  • ocena pokazowej sesji coachingowej z tzw. rzeczywistym klientem

Literatura podstawowa

  • Deering A., Dilts R., Russell J., Przywództwo Alfa. Narzędzia dla liderów biznesu, którzy oczekują więcej od życia, tłum. M. Ciaś, Warszawa 2009.
  • Enright J., Pozycje słuchania terapeutycznego, „Nowiny Psychologiczne” 1985, nr 3.
  • Hall L., Uważny coaching. Jak uważność może zmienić twoją praktykę coacha, tłum. A. Niedzieska, P. Niedzieski, Warszawa 2015.
  • Hamlin S., Jak mówić, żeby nas słuchali. Komunikacja we współczesnym miejscu pracy, tłum. S. Jaśkiewicz-Budek, Poznań 2008.
  • Neale S., Spencer-Arnell L., Wilson L., Coaching inteligencji emocjonalnej, tłum. M. Werbanowska, Warszawa 2016, wyd. 2.
  • Whitworth L. i in., Coaching koaktywny. Umiejętności wspierające sukces klienta, tłum. M. Piechnik-Potęga, Warszawa 2010.

Literatura uzupełniająca

  • Covey S. R., 7 nawyków skutecznego działania, tłum. I. Majewska-Opiełka, Warszawa 1996.
  • Nieuwerburgh Ch., van, An Introduction to Coaching Skills. A Practical Guide, London 2014.

Uwagi

Zajęcia prowadzi mgr Bartosz Płazak.


Zmodyfikowane przez dr Barbara Czardybon (ostatnia modyfikacja: 17-09-2017 10:20)