SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Trening interpersonalny - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Trening interpersonalny
Kod przedmiotu 15.9-WH-CT-TI
Wydział Wydział Humanistyczny
Kierunek Coaching transformacyjny
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów podyplomowe
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2017/2018
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Barbara Czardybon
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia - - 40
(w tym jako e-learning)
2,67
(w tym jako e-learning)
Zaliczenie 

Cel przedmiotu

Celem zajęć jest zwiększenie umiejętności interpersonalnych słuchaczy studiów podyplomowych, podniesienie świadomości swojego funkcjonowania w relacji z innymi oraz zbudowanie grupy gotowej do wspólnej pracy i otwartej na własny rozwój.

Wymagania wstępne

Brak wymagań.

Zakres tematyczny

  • Umiejętności interpersonalne i ich znaczenie w budowaniu relacji z innymi.
  • Słuchanie i komunikacja bezpośrednia.
  • Świadomość potrzeb i własnych granic, respektowanie granic innych osób.
  • Świadomość swoich mocnych stron i ograniczeń w budowaniu relacji z innymi oraz potrzeb rozwojowych w tym zakresie.
  • Proces grupowy i role grupowe.

Metody kształcenia

Zajęcia prowadzone w dużej mierze w oparciu o proces grupowy – doświadczenia interpersonalne uzyskiwane i analizowane w ramach spotkania grupy.

Praca indywidualna, w parach i małych grupach, dyskusje.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

test wiedzy na egzaminie końcowym

Literatura podstawowa

  • Egan G., Twarzą w twarz. Uczestnictwo w grupowym treningu psychologicznym i rozwój interpersonalny, tłum. B. Czarnecka, Poznań 2001.
  • Jedliński K. i in., Trening interpersonalny, Warszawa 2011, wyd. 3.
  • Zaborowski Z., Trening interpersonalny: podstawy teoretyczne, procesy, techniki, Warszawa 1997, wyd. 2.

Literatura uzupełniająca

  • Corey M. S., Corey G., Grupy. Metody grupowej pomocy psychologicznej, tłum. S. Bulaszewski, Warszawa 2002.
  • Starr J., Podręcznik coachingu. Sprawdzone techniki treningu personalnego, tłum. A. Trzcińska, Warszawa 2011.
  • Wall B., The Handbook of Interpersonal Skills Training. 16 Complete Training Modules for Building Working Relationships, McGraw-Hill 2000.

Uwagi

Zajęcia prowadzi mgr Michał Lewandowski. 100% obecność na treningu stanowi warunek zaliczenia studiów.


Zmodyfikowane przez dr Barbara Czardybon (ostatnia modyfikacja: 17-09-2017 10:40)