SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Proces coachingu - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Proces coachingu
Kod przedmiotu 04.9-WH-CT-ZZ
Wydział Wydział Humanistyczny
Kierunek Coaching transformacyjny
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów podyplomowe
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2017/2018
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Barbara Czardybon
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia - - 16
(w tym jako e-learning)
1,07
(w tym jako e-learning)
Zaliczenie 

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest zapoznanie słuchaczy studiów podyplomowych z dynamiką procesu coachingowego – profesjonalnej usługi coachingowej, jej kolejnymi etapami, podejmowanymi działaniami, w tym z teoriami zmiany o charakterze transformacyjnym.

Wymagania wstępne

Brak wymagań.

Zakres tematyczny

  • Proces coachingowy: spotkanie wstępne, kontrakt, sesje coachingowe (inspiracja, wdrożenie, zaangażowanie, zakończenie), działania pomiędzy spotkaniami, sprawdzenie efektywności, spotkanie podsumowujące.
  • Komunikacja i budowanie relacji w procesie coachingowym (m.in. zadawanie pytań).
  • Doświadczenie bycia w zmianie.
  • Transteoretyczny model zmiany wg J. Prochaski, J. Norcrossa i C. DiClemente.
  • Zarządzanie sobą w zmianie (strefa komfortu, model R. Diltsa).
  • Wspieranie innych w procesie zmiany (zmiana w organizacji – kluczowe etapy i czynniki sukcesu wg J. Kottera; wspieranie innych w zmianie).

Metody kształcenia

praca w parach i grupach, dyskusja moderowana, omawianie przypadków, ćwiczenia praktyczne

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

  • test wiedzy na egzaminie końcowym
  • ocena pokazowej sesji coachingowej z tzw. rzeczywistym klientem

Literatura podstawowa

  • Bennewicz M., Coaching, czyli Restauracja osobowości, Warszawa 2013.
  • Blanchard K. i in., Kto zabił zmianę? Stań się skutecznym Agentem Zmiany w twojej organizacji, tłum. M. Głatki, Warszawa 2012.
  • Coaching doskonały. Przewodnik profesjonalny, (red.) J. Passmore, tłum. B. Grabska-Siwek, G. Siwek, Warszawa 2012.
  • Czarkowska L. D., Wujec B., Kiedy możliwa jest zmiana? Od struktury sesji do energii zmiany w coachingu, „Coaching Review” 2011, nr 1.
  • Kotter J. P. i in., Gdy góra lodowa topnieje. Wprowadzanie zmian w każdych okolicznościach, tłum. M. Lipa, Warszawa 2008.
  • Taleb N. N., Antykruchość. O rzeczach, którym służą wstrząsy, tłum. O. Siara, Warszawa 2013.
  • Coaching doskonały. Przewodnik profesjonalny, (red.) J. Passmore, tłum. B. Grabska-Siwek, G. Siwek, Warszawa 2012.

Literatura uzupełniająca

  • Clarke L., Zarządzanie zmianą, tłum. M. Albigowski, Warszawa 1997.
  • Orem S. L., Binkert J., Clancy A. L., Appreciative Coaching. A Positive Process for Change, Jossey-Bass 2007.
  • Rock D., Page L. J., Fundamenty coachingu. Neurobiologia a skuteczna praktyka, tłum. P. Niedzielski, Warszawa 2014.
  • Roth G., Zarządzanie zmianą. Od strategii do działania, tłum. M. Kurtyka, Warszawa 2008.
  • Senge P. M., Piąta dyscyplina. Teoria i praktyka organizacji uczących się, tłum. M. Lipa, Warszawa 2012, wyd. 6.
  • Spencer J., Kto zabrał mój Ser?, tłum. A. Kurpiewski, Warszawa 2014.
  • Willcocks G., Morris S., Coaching for Improved Performance, McGraw Hill 1999, wyd. 3.

Uwagi

Zajęcia prowadzi mgr Katarzyna Urbaniak.


Zmodyfikowane przez dr Barbara Czardybon (ostatnia modyfikacja: 17-09-2017 10:49)