SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Struktury i modele w coachingu - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Struktury i modele w coachingu
Kod przedmiotu 04.9-WH-CT-SMC
Wydział Wydział Humanistyczny
Kierunek Coaching transformacyjny
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów podyplomowe
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2017/2018
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Barbara Czardybon
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia - - 16
(w tym jako e-learning)
1,07
(w tym jako e-learning)
Zaliczenie 

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest zapoznanie słuchaczy studiów podyplomowych z wybranymi modelami coachingowymi oraz strukturami i narzędziami możliwymi do zastosowania w ramach tych modeli.

Wymagania wstępne

znajomość podstawowych zagadnień z zakresu komunikacji

Zakres tematyczny

  • Trzy poziomy słuchania w coachingu.
  • Wykorzystanie różnych rodzajów pytań oraz pułapki zawarte w pytaniach.
  • GROW i TGROW – podstawowe modele pracy coachingowej.
  • Podejście ericksonowskie – pięć fundamentalnych zasad M. Ericksona.
  • Model TOTE.
  • Wydobywanie zasobów.
  • Ramowanie i przeramowanie w pracy z celem.
  • SMART.
  • SWOT w coachingu – różnorakie wykorzystanie.
  • Inne modele coachingowe: STORM, SCORE, GOLD, OSCAR.
  • Model poziomów logicznych R. Diltsa – praca na głębszych poziomach.

Metody kształcenia

praca w grupach, dyskusja, analiza przypadków, symulacja sesji coachingowych

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

  • test wiedzy na egzaminie końcowym
  • ocena pokazowej sesji coachingowej z tzw. rzeczywistym klientem

Literatura podstawowa

  • Marciniak Ł. T., Rogala-Marciniak S., Coaching. Zbiór narzędzi wspierania rozwoju, Warszawa 2013, wyd. 2.
  • Rogers J., Coaching. Podstawy umiejętności, tłum. K. Konarowska, D. Porażka, Gdańsk 2010.
  • Whitmore J., Coaching: trening efektywności, tłum. M. Sobczak, Warszawa 2011.
  • Wilczyńska M. i in., Moc coachingu. Poznaj narzędzia rozwijające umiejętności i kompetencje osobiste, Gliwice 2013, wyd. 2.
  • Wilson C., Coaching biznesowy. Praktyczny podręcznik dla coachów, menedżerów i specjalistów HR, tłum. M. Lisek-Derek, Łódź 2010.

Literatura uzupełniająca

  • Atkinson M., Chois R. T., Wewnętrzna dynamika coachingu, t. 1, tłum. P. Niedzielski, Warszawa 2009.
  • Atkinson M., Chois R. T., Coaching krok po kroku, t. 2, tłum. A. Niedzielska, Warszawa 2010.
  • Holliday M., Coaching, mentoring i zarządzanie. Jak rozwiązywać problemy i budować zespół, tłum. M. Głogowska, Gliwice 2006.
  • Lennard D., Coaching Models: A Cultural Perspective. A Guide to Model Development: for Practitioners and Students of Coaching, Routledge 2010.
  • Peltier B., Psychologia coachingu kadry menedżerskiej: teoria i zastosowanie, tłum. G. Skoczylas, Poznań 2005.
  • Rogers J., Whittleworth K., Gilbert A., Menedżer jako coach: nowoczesny styl zarządzania, tłum. K. Konarowska, D. Porażka, Sopot 2015.
  • Rosen K., Coaching sprzedawców: przemiana zwykłych handlowców w mistrzów sprzedaży, tłum. A. Kozłowska, Warszawa 2011.
  • Thorpe S., Clifford J., Podręcznik coachingu. Kompendium wiedzy dla trenerów i menedżerów, tłum. A. Sawicka-Chrapkowicz, Poznań 2004.

Uwagi

Zajęcia prowadzi mgr Aneta Okarma.


Zmodyfikowane przez dr Barbara Czardybon (ostatnia modyfikacja: 17-09-2017 10:56)