Celem zajęć jest nabycie przez słuchaczy studiów podyplomowych umiejętności pracy z klientem w obszarze poznawczym na poziomie przekonań i wartości oraz rozumienie istoty i znaczenia takiej pracy.
Wymagania wstępne
Brak wymagań.
Zakres tematyczny
Istota i zastosowanie pracy na wyższych poziomach modelu R. Diltsa (przekonania, wartości, tożsamość i misja).
Semantyka przekonań, pięć zasad zdrowego myślenia wg Racjonalnej Terapii Zachowania dr Maxie C. Maultsby, poznawczo-behawioralna praca z klientem wg modelu ABCD.
Wspieranie klienta w budowaniu wspierających przekonań.
Narzędzia pracy z przekonaniami.
Praca na poziomie wartości i budowanie motywacji klienta.
Integrowanie poziomu poznawczego z behawioralnym.
Metody kształcenia
praca indywidualna, w parach i trójkach coachingowych, praca w grupach, „burza mózgów”, dyskusja moderowana
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
informacje zwrotne słuchaczy w ramach trójek i par coachingowych
test wiedzy na egzaminie końcowym
ocena pokazowej sesji coachingowej z tzw. rzeczywistym klientem
Literatura podstawowa
Bennewicz M., Coaching i mentoring w praktyce, Warszawa 2011.
Maultsby M., Racjonalna terapia zachowania. Podręcznik terapii poznawczo-behawioralnej, tłum. M. Wirga, Żnin 2013.
Maultsby M. C., Hendricks A., ABC twoich emocji, tłum. A. Wirga, Poznań – Żnin 1992
Literatura uzupełniająca
Law H., Ireland S., Hussain Z., Psychologia coachingu, tłum. G. Skoczylas, Warszawa 2010.
Rational Emotive Behaviour Therapy. A Reader, (red.) W. Dryden, London 1995.
Uwagi
Zajęcia prowadzi mgr Marta Smolińska.
Zmodyfikowane przez dr Barbara Czardybon (ostatnia modyfikacja: 17-09-2017 11:03)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.