SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Praca z wartościami i przekonaniami - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Praca z wartościami i przekonaniami
Kod przedmiotu 16.9-WH-CT-PWP
Wydział Wydział Humanistyczny
Kierunek Coaching transformacyjny
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów podyplomowe
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2017/2018
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Barbara Czardybon
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia - - 16
(w tym jako e-learning)
1,07
(w tym jako e-learning)
Zaliczenie 

Cel przedmiotu

Celem zajęć jest nabycie przez słuchaczy studiów podyplomowych umiejętności pracy z klientem w obszarze poznawczym na poziomie przekonań i wartości oraz rozumienie istoty i znaczenia takiej pracy.

Wymagania wstępne

Brak wymagań.

Zakres tematyczny

  • Istota i zastosowanie pracy na wyższych poziomach modelu R. Diltsa (przekonania, wartości, tożsamość i misja).
  • Semantyka przekonań, pięć zasad zdrowego myślenia wg Racjonalnej Terapii Zachowania dr Maxie C. Maultsby, poznawczo-behawioralna praca z klientem wg modelu ABCD.
  • Wspieranie klienta w budowaniu wspierających przekonań.
  • Narzędzia pracy z przekonaniami.
  • Praca na poziomie wartości i budowanie motywacji klienta.
  • Integrowanie poziomu poznawczego z behawioralnym.

Metody kształcenia

praca indywidualna, w parach i trójkach coachingowych, praca w grupach, „burza mózgów”, dyskusja moderowana

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

  • informacje zwrotne słuchaczy w ramach trójek i par coachingowych
  • test wiedzy na egzaminie końcowym
  • ocena pokazowej sesji coachingowej z tzw. rzeczywistym klientem

Literatura podstawowa

  • Bennewicz M., Coaching i mentoring w praktyce, Warszawa 2011.
  • Maultsby M., Racjonalna terapia zachowania. Podręcznik terapii poznawczo-behawioralnej, tłum. M. Wirga, Żnin 2013.
  • Maultsby M. C., Hendricks A., ABC twoich emocji, tłum. A. Wirga, Poznań – Żnin 1992

Literatura uzupełniająca

  • Law H., Ireland S., Hussain Z., Psychologia coachingu, tłum. G. Skoczylas, Warszawa 2010.
  • Rational Emotive Behaviour Therapy. A Reader, (red.) W. Dryden, London 1995.

Uwagi

Zajęcia prowadzi mgr Marta Smolińska.


Zmodyfikowane przez dr Barbara Czardybon (ostatnia modyfikacja: 17-09-2017 11:03)