SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Trening twórczości - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Trening twórczości
Kod przedmiotu 16.9-WH-CT-TT
Wydział Wydział Humanistyczny
Kierunek Coaching transformacyjny
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów podyplomowe
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2017/2018
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Barbara Czardybon
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia - - 16
(w tym jako e-learning)
1,07
(w tym jako e-learning)
Zaliczenie 

Cel przedmiotu

Celem zajęć jest przekazanie słuchaczom studiów podyplomowych wiedzy o treningu i coachingu twórczości i kreatywności oraz podstawowych umiejętności w zakresie pracy z narzędziami kreatywnymi z klientem indywidualnym i grupowym.

Wymagania wstępne

Brak wymagań.

Zakres tematyczny

  • Pojęcie treningu oraz coachingu kreatywności, twórczości i innowacji.
  • Proces twórczy i praca z klientem w jego ramach.
  • Określanie celu w twórczości artystycznej, w rozwiązywaniu problemów.
  • Praca z metaforą i narzędzia zmiany perspektywy u klienta.
  • Narzędzia treningu i coachingu kreatywności w pracy z klientem indywidualnym i zespołowym.

Metody kształcenia

praca w grupach, w parach, w gniazdach (coach – klient – obserwator), „burza mózgów”, dyskusja grupowa

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

  • test wiedzy na egzaminie końcowym
  • ocena pokazowej sesji coachingowej z tzw. rzeczywistym klientem

Literatura podstawowa

  • Kreatywność i innowacje według Johna Adaira, (red.) N. Thomas, tłum. M. Lany, Warszawa 2009.
  • Nęcka E. i in., Trening twórczości, Sopot 2012.
  • Stączek M., Kreatywność. Jak ją rozwijać w sobie i w organizacji?, Warszawa 2012.

Literatura uzupełniająca

Maisel E., Coaching the Artist Within. Advice for Writers, Actors, Visual Artists, and Musicians from America’s Foremost Creativity Coach, Novato, California 2005.

Uwagi

Zajęcia prowadzi dr Magda Fres.


Zmodyfikowane przez dr Barbara Czardybon (ostatnia modyfikacja: 17-09-2017 11:40)