W dobie współczesnego rynku pracy, zatłoczonego i konkurencyjnego, kluczowe jest świadome budowanie osobistej marki. Celem przedmiotu jest zapoznanie słuchaczy studiów podyplomowych ze składowymi osobistej marki takimi jak wiedza, umiejętności, wartości, aspiracje itp. oraz z metodami i narzędziami niezbędnymi do zbudowania spójnego i skutecznego wizerunku profesjonalnego.
Wymagania wstępne
Brak wymagań.
Zakres tematyczny
Składniki osobistej marki.
Techniki i strategie zarządzania reputacją.
Rola i projekt własnej identyfikacji wizualnej – od logo, przez kolory, typografię oraz ich zastosowanie na wizytówkach, stronach internetowych, dokumentach itp.
Wygoogluj samego siebie: podstawy budowania własnej widoczności w Internecie.
Rola narzędzi internetowych (Facebook, LinkedIn itp.) w budowaniu sieci kontaktów i upowszechnianiu własnego osobistego brandu.
Monitorowanie osobistej marki.
Metody kształcenia
praca warsztatowa
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
ocena wykonanego projektu podczas zjazdu
test wiedzy na egzaminie końcowym
Literatura podstawowa
Evans L., Social media marketing: odkryj potencjał Facebooka, Twittera i innych portali społecznościowych, tłum. B. Sałbut, Gliwice 2011.
Rampersad H. K., TY – marka inna niż wszystkie. Sztuka autentycznego brandingu osobistego, tłum. M. Witkowska, Gliwice 2010.
Schawbel D., Personal branding 2.0. Cztery kroki do zbudowania osobistej marki, tłum. M. Gutowski, Gliwice 2012.
Trzeciak S., Coaching marki osobistej czyli Kariera lidera, Sopot 2015.
Literatura uzupełniająca
Mac A., E-przyjaciele: zobacz co media społecznościowe mogą zrobić dla Twojej firmy, tłum. A. Romanek, Gliwice 2011.
Wieseneder S., Skuteczne zarządzanie reputacją i spójny image, tłum. M. Jatowska, Warszawa 2008.
Uwagi
Zajęcia prowadzą dr Marcin Sieńko i Prof. UZ dr hab. Roman Sapeńko.
Zmodyfikowane przez dr Barbara Czardybon (ostatnia modyfikacja: 17-09-2017 13:14)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.