SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Personal branding - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Personal branding
Kod przedmiotu 15.3-WH-CT-PB
Wydział Wydział Humanistyczny
Kierunek Coaching transformacyjny
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów podyplomowe
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2017/2018
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Barbara Czardybon
  • dr Marcin Sieńko
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia - - 8
(w tym jako e-learning)
0,53
(w tym jako e-learning)
Zaliczenie 

Cel przedmiotu

W dobie współczesnego rynku pracy, zatłoczonego i konkurencyjnego, kluczowe jest świadome budowanie osobistej marki. Celem przedmiotu jest zapoznanie słuchaczy studiów podyplomowych ze składowymi osobistej marki takimi jak wiedza, umiejętności, wartości, aspiracje itp. oraz z metodami i narzędziami niezbędnymi do zbudowania spójnego i skutecznego wizerunku profesjonalnego.

Wymagania wstępne

Brak wymagań.

Zakres tematyczny

  • Składniki osobistej marki.
  • Techniki i strategie zarządzania reputacją.
  • Rola i projekt własnej identyfikacji wizualnej – od logo, przez kolory, typografię oraz ich zastosowanie na wizytówkach, stronach internetowych, dokumentach itp.
  • Wygoogluj samego siebie: podstawy budowania własnej widoczności w Internecie.
  • Rola narzędzi internetowych (Facebook, LinkedIn itp.) w budowaniu sieci kontaktów i upowszechnianiu własnego osobistego brandu.
  • Monitorowanie osobistej marki.

Metody kształcenia

praca warsztatowa

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

  • ocena wykonanego projektu podczas zjazdu
  • test wiedzy na egzaminie końcowym

Literatura podstawowa

  • Evans L., Social media marketing: odkryj potencjał Facebooka, Twittera i innych portali społecznościowych, tłum. B. Sałbut, Gliwice 2011.
  • Rampersad H. K., TY – marka inna niż wszystkie. Sztuka autentycznego brandingu osobistego, tłum. M. Witkowska, Gliwice 2010.
  • Schawbel D., Personal branding 2.0. Cztery kroki do zbudowania osobistej marki, tłum. M. Gutowski, Gliwice 2012.
  • Trzeciak S., Coaching marki osobistej czyli Kariera lidera, Sopot 2015.

Literatura uzupełniająca

  • Mac A., E-przyjaciele: zobacz co media społecznościowe mogą zrobić dla Twojej firmy, tłum. A. Romanek, Gliwice 2011.
  • Wieseneder S., Skuteczne zarządzanie reputacją i spójny image, tłum. M. Jatowska, Warszawa 2008.

Uwagi

Zajęcia prowadzą dr Marcin Sieńko i Prof. UZ dr hab. Roman Sapeńko.


Zmodyfikowane przez dr Barbara Czardybon (ostatnia modyfikacja: 17-09-2017 13:14)