SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Piłka ręczna |
Kod przedmiotu | 16.1-WL-P-WFiGKK-PR |
Wydział | Wydział Nauk Biologicznych |
Kierunek | Wychowanie fizyczne i gimnastyka korekcyjna |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Jednostka obsługująca przedmiot | Katedra Sportu i Promocji Zdrowia |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | - | - | 15 (w tym jako e-learning) |
1 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studenta z historią i miejscem piłki ręcznej w ogólnym systemie działalności sportowej oraz podstawowymi terminami i pojęciami. Systematyka ćwiczeń do nauczania podstawowych elementów techniki i taktyki piłki ręcznej umożliwiająca przeprowadzenie zajęć z wychowania fizycznego na różnych etapach edukacyjnych. Zapoznanie z wpływem piłki ręcznej na rozwój, ruchowy, psychiczni i intelektualny człowieka
Podstawowe umiejętności podań, chwytów, rzutu i kozłowania.
Podstawowe umiejętności w zakresie techniki gry: (postawa w obronie i w ataku, poruszanie się w obronie (krok dostawny, odskok, doskok, bieg przodem i tyłem, zatrzymanie się, poruszanie się w atakowaniu, chwyty, podania rzuty, kozłowanie, zwody).
Opanowanie umiejętności w zakresie gry indywidualnej w obronie.
Opanowanie umiejętności w zakresie gry indywidualnej w ataku
Nauka podstawowych rozwiązań w obronie:
Opanowanie umiejętności gry w kontrataku. Opanowanie podstawowych umiejętności gry w ataku pozycyjnym:
Gra szkolna z zastosowaniem poznanych elementów techniczno – taktycznych.
Praktyczna nauka sędziowska.
Wykład konwersatoryjny, obserwacja, metoda poglądowa, metoda analityczna, metoda syntetyczna, dyskusja problemowa, praca w grupach.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ćwiczenia kończą się zaliczeniem z oceną. Metodami weryfikacji efektów kształcenia są: test z progami punktowymi oraz test sprawnościowy - znajomość systematyki ćwiczeń do nauczania podstawowych elementów techniki i taktyki z zakresu piłki ręcznej i przepisy gry.
Zmodyfikowane przez dr Ewa Skorupka (ostatnia modyfikacja: 07-01-2017 15:39)