SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Warsztaty metodyczne - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Warsztaty metodyczne
Kod przedmiotu 16.1-WL-P-WFiGKK-WM
Wydział Wydział Nauk Biologicznych
Kierunek Wychowanie fizyczne i gimnastyka korekcyjna
Profil praktyczny
Rodzaj studiów podyplomowe
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2016/2017
Jednostka obsługująca przedmiot Katedra Sportu i Promocji Zdrowia
Informacje o przedmiocie
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Grażyna Biczysko
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia - - 20
(w tym jako e-learning)
1,33
(w tym jako e-learning)
Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Wyposażenie studenta w wiedzę dotyczącą rozwoju psychofizycznego i przygotowanie merytoryczne w zakresie prowadzenia zajęć ruchowych w szkole podstawowej i gimnazjum. 

Wymagania wstępne

Dobra znajomość zagadnień dotyczących biologii człowieka, pedagogicznych i psychologicznych aspektów rozwoju somatycznego i motorycznego człowieka. 

Zakres tematyczny

Opracowywanie konspektów lekcyjnych, samodzielne prowadzenie zajęć ruchowych przez studentów.  Hospitowanie lekcji przez studentów. Poznanie potrzeby edukacji permanentnej w odniesieniu do aktywności fizycznej. Potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonych przez siebie i innych zadań. 

Metody kształcenia

Analiza dokumentów, metoda podająca, poglądowa, słownego ujęcia ruchu, metoda problemowa,  praca w grupach, dyskusja problemowa.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Efekty kształcenia będą weryfikowane podczas samodzielnego prowadzenia lekcji wf oraz w trakcie odbywanej praktyki pedagogicznej w szkole.

Warunkiem pozytywnego zaliczenia przedmiotu jest przeprowadzenie na ocenę pozytywną zajęć ruchowych.

Literatura podstawowa

1. Gniewkowski W., Wlaźnik K., Proces wychowania fizycznego w klasach początkowych. WSiP, W-wa, 1991

2. Strzyżewski S.,Proces kształcenia i wychowania w kulturze fizycznej. WSiP, Warszawa, 1997

3. Sulisz S., Wychowanie fizyczne w szkole podstawowej. WSiP, Warszawa, 1991

4. Tatarczuk J., Metodyka wychowania fizycznego. Zagadnienia wybrane. Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego. Zielona Góra, 1-227, 2004

5. Tatarczuk J., Wychowanie fizyczne w edukacji wczesnoszkolnej, s. 1-138, WSP, Zielona Góra 2001

6.  Barański K., Zbiorowe formy ćwiczeń gimnastycznych, Warszawa, 1969

7. Denisiuk L., Kalinowski A., Podstawy teorii i metodyki wychowania fizycznego, Warszawa, 1964

8. Lechowicz L., (red.) Wybrane zagadnienia z organizacji wychowania fizycznego w szkole, Gdańsk 1977

9. Lewandowski F., (red.) Materiały do ćwiczeń z metodyki wf, Warszawa, 1968

Literatura uzupełniająca

 1. Lider 

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Ewa Skorupka (ostatnia modyfikacja: 07-01-2017 17:54)