SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Praktyki w placówce oświatowej (10 godz. gimnastyka korekcyjno-kompensacyjna; 25 godz. szkoła podstawowa; 25 godz. szkoła gimnazjalna) - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Praktyki w placówce oświatowej (10 godz. gimnastyka korekcyjno-kompensacyjna; 25 godz. szkoła podstawowa; 25 godz. szkoła gimnazjalna)
Kod przedmiotu 16.1-WL-P-WFiGKK-PwPO
Wydział Wydział Nauk Biologicznych
Kierunek Wychowanie fizyczne i gimnastyka korekcyjna
Profil praktyczny
Rodzaj studiów podyplomowe
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2016/2017
Jednostka obsługująca przedmiot Katedra Sportu i Promocji Zdrowia
Informacje o przedmiocie
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Praktyka - - 60
(w tym jako e-learning)
4
(w tym jako e-learning)
Zaliczenie 

Cel przedmiotu

Celem praktyki jest wykształcenie właściwych umiejętności i nawyków w pracy typowych dla nauczyciela wychowania fizycznego na różnych etapach edukacyjnych; hospitacja i prowadzenie lekcji wychowania fizycznego i zajęć korekcyjno - kompensacyjnych, wdrażanie studentów do samodzielnego stosowania zdobytej wiedzy przez udział w całokształcie życia szkoły.

a) zweryfikowanie wiedzy teoretycznej w działaniach praktycznych;

b) wdrażanie studentów do samodzielnej pracy w szkołach i instytucjach opiekuńczo – wychowawczych w postaci planowania i organizowania różnorodnych zajęć sportowych;

c) zdobywanie nowych doświadczeń oraz gromadzenie w toku obserwacji wiedzy o funkcjonowaniu instytucji;

d) zapoznanie się z charakterem pracy, zadaniami oraz warsztatem metodycznym nauczyciela wychowania fizycznego;

e) stworzenie warunków do samooceny własnych działań, rozpoznania swoich predyspozycji do roli nauczyciela i animatora zajęć sportowych w szkole.

Zebranie materiałów do przygotowania pracy dyplomowej.

Wymagania wstępne

-

Zakres tematyczny

Obejmuje hospitację 60 godzin zajęć, w tym 50 godzin lekcji wychowania fizycznego i 10 godzin zajęć korekcyjno – kompensacyjnych. Student ustala czas i miejsce praktyk samodzielnie zgodnie z instrukcją praktyk, wykonuje dziennik praktyk i arkusze obserwacji lekcji. 

Metody kształcenia

Wykład informacyjny, dyskusja problemowa, obserwacja, analiza dokumentów.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Zaliczenie praktyk odbywa się na podstawie opinii wystawionej przez opiekuna praktyk, potwierdzonej pieczęcią placówki oraz przedłożeniem dokumentacji praktyk: dziennik praktyk, arkusze lekcji.

Literatura podstawowa

1.      Denisiuk L., Kalinowski A. Podstawy teorii i metodyki wychowania fizycznego, Warszawa, 1964

2.      Gniewkowski W. Wlaźnik K. Proces wychowania fizycznego w klasach początkowych. WSiP, Warszawawa, 1991

3.      Lechowicz L. (red.) Wybrane zagadnienia z organizacji wychowania fizycznego w szkole, Gdańsk 1977

4.      Strzyżewski St., Proces kształcenia i wychowania w kulturze fizycznej. WSiP, Warszawa, 1997

5.      Sulisz S., Wychowanie fizyczne w szkole podstawowej. WSiP, Warszawa, 1991

6.      Talaga J. Sprawność fizyczna ogólna. Testy. Zysk i S-ka, Poznań, 2004

7.      Tatarczuk J. Metodyka wychowania fizycznego. Zagadnienia wybrane. Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego. Zielona Góra, 1-227, 2004

8.      Tatarczuk J. Wychowanie fizyczne w edukacji wczesnoszkolnej, s. 1-138, WSP, Zielona Góra 2001

9.      Wieczorek A. Normy sprawności specjalnej w grupach zespołowych oraz wybranych przejawów zdolności motorycznych studentów wychowania fizycznego, AWF Poznań, 2004.

Literatura uzupełniająca

  1. Lider
  2. Wychowanie fizyczne i zdrowotne

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Ewa Skorupka (ostatnia modyfikacja: 07-01-2017 16:11)