SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Kultura i media |
Kod przedmiotu | 08.9-WH-DiksD-KiM-S17 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Dziennikarstwo i komunikacja społeczna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2017/2018 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Wiedza: Student posiada wiedzę na temat współczesnego życia kulturalnego, funkcjonowania instytucji kultury, ośrodków życia kulturalnego oraz sposobów animacji kultury, zna gatunkowe formy publicystyki i krytyki kulturowej oraz sposoby promocji i upowszechniania kultury za pośrednictwem mediów, dysponuje wiedzą na temat kulturotwórczej roli mediów, zna terminologię niezbędną w pracy dziennikarza kulturowego oraz podstawy warsztatu dziennikarza kulturowego.
Umiejętności: Student potrafi zastosować wiedzę teoretyczną w pracy dziennikarskiej, samodzielnie planuje i realizuje projekty dziennikarskie dotyczące życia kulturalnego, redaguje teksty dziennikarskie dotyczące życia kulturalnego.
Kompetencje: Student czynnie uczestniczy w życiu medialnym i kulturalnym, jest świadomy opiniotwórczej roli mediów oraz znaczenia pracy dziennikarskiej w upowszechnianiu
i promowaniu zjawisk kultury.
brak
Sposoby funkcjonowania i zakres działania instytucji kultury Ośrodki życia kulturalnego: funkcje, zakres działalności, sposoby promocji. Strategie animacji kultury. Partycypacja
w kulturze. Kulturotwórcza funkcja mediów. Gatunkowe formy publicystyki i krytyki kulturowej. Analiza wybranych tekstów publicystycznych i krytycznych na temat współczesnej kultury polskiej. Promocja kultury w mediach, w tym w nowych mediach. Wpływ mediów społecznościowych na promocję kultury i uczestnictwo w kulturze. Media
a umasowienie kultury. Rola dziennikarstwa w promowaniu i upowszechnianiu kultury regionalnej i lokalnej. Specyfika regionalnych i lokalnych szczebli życia kulturalnego.
Opis podający, opis wyjaśniający, dyskusja, studium przypadku, analiza tekstu źródłowego.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Kolokwium, przygotowanie do zajęć, aktywność na zajęciach.
brak
Zmodyfikowane przez dr Krystian Saja (ostatnia modyfikacja: 05-03-2019 17:02)