SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Sektor publiczny i jego funkcje |
Kod przedmiotu | 04.9-WZ-ZarzD-SPF |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Zarządzanie |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2017/2018 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest przekazanie studentom wiedzy z zakresu funkcjonowania sektora publicznego, jego struktury i funkcji a także uwarunkowań funkcjonowania organizacji sektora publicznego i społecznego Ponadto celem przedmiotu zachęcenie studentów do pogłębiania zdobytej wiedzy w szczególności w oparciu o obserwację aktualnych wydarzeń zachodzących w sektorze publicznym i tzw. trzecim sektorze gospodarki. Dodatkowo celem przedmiotu jest wykształcenie u studentów umiejętności wykorzystywania zdobytej wiedzy w praktyczny sposób.
brak
Rola państwa w gospodarce. Struktura sektora publicznego – układ podmiotowy i terytorialny. Uwarunkowania ekonomiczno – społeczne funkcjonowania organizacji sektora publicznego w Polsce. Funkcje sektora publicznego w świetle zrównoważonego rozwoju i w koncepcji konkurencyjności organizacji. Konsekwencje transformacji systemowej dla funkcjonowania sektora publicznego w Polsce (warunki ogólnoustrojowe, wpływ otoczenia). Perspektywa świadczenia usług publicznych. Teoria wyboru publicznego. Produkcja publiczna. Biurokracja. Efektywność i zawodność rynku. Podatki a efektywność. Efekty zewnętrzne. E-government.
Wykład: wykład konwencjonalny; ćwiczenia: klasyczna metoda problemowa, dyskusja, praca w grupach, wystąpienie, praca z dokumentem źródłowym.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia wykładu jest uzyskanie pozytywnej oceny z zaliczenia pisemnego składającego się testu wyboru obejmującego zagadnienia omawiane na wykładzie. Student uzyskuje zaliczenie gdy otrzyma wymagane minimum punktów, tj. 55 procent (K_W01, K_W02).
Warunkiem zaliczenia ćwiczeń jest uzyskanie pozytywnej oceny z kolokwium w postaci testu wielokrotnego wyboru i uzupełnień. Test składać się będzie z 15-20 pytań, a wymagane minimum do zaliczenia testu to uzyskanie 55 proc. pozytywnych odpowiedzi (K_W01, K_W02, K_U01). Kolejnym kryterium branym pod uwagę przy zaliczeniu ćwiczeń jest przygotowanie i przedstawienie prezentacji na jeden z tematów objętych programem. Prezentacja będzie oceniana pod względem zawartości merytorycznej, sposobu przedstawienia zagadnienia oraz aktualności wykorzystanych informacji (K_W01, K_W02, K_U01, K_U02, K_K01). Ważnym elementem wpływającym na zaliczenie przedmiotu będzie aktywność studenta i uczestniczenie w dyskusji na ćwiczeniach (K_W01, K_W02, K_U01, K_U02, K_K01).
Ocena z ćwiczeń będzie składała się w 60 proc. z oceny kolokwium, 35 proc. z oceny prezentacji oraz 5 proc. z aktywności. Oceną z przedmiotu będzie średnia arytmetyczna z ocen uzyskanych z wykładu i ćwiczeń przy założeniu, że obie oceny będą co najmniej dostateczne.
Zmodyfikowane przez dr Ewa Sobolewska - Poniedziałek (ostatnia modyfikacja: 22-04-2017 23:42)