SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Teoria i metodyka lekkiej atletyki - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Teoria i metodyka lekkiej atletyki
Kod przedmiotu 16.1-WL-WFSP-TMLA
Wydział Wydział Nauk Biologicznych
Kierunek Wychowanie fizyczne / nauczycielska
Profil praktyczny
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2017/2018
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Grażyna Biczysko
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 10 0,67 5 0,33 Zaliczenie na ocenę
Laboratorium 45 3 27 1,8 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Opanowanie przez studenta wiedzy z zakresu metodyki, techniki i przepisów poszczególnych konkurencji lekkoatletycznych. Znajomość metod i zasad nauczania lekkiej atletyki w placówkach szkolnych.

 

Wymagania wstępne

Zaliczenie treści programowych z lekkiej atletyki z II semestru.

 

Zakres tematyczny

Metodyka i technika nauczania wybranych konkurencji: skok w dal techniką piersiową, skok wzwyż techniką flop, rzut oszczepem, pchnięcie kulą, trening obwodowy, lekkoatletyczny tor przeszkód, samodzielne prowadzenie zajęć. 

Metody kształcenia

Metoda podająca, poglądowa, syntetyczno-analityczna, pokaz, pomiar, obserwacja, dyskusja problemowa, praca w grupie

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Konwersatorium kończy się zaliczeniem na ocenę. Warunkiem uzyskania pozytywnej oceny jest zaliczenie testu z progami punktowymi minimum 50% punktów i testów (sprawdzianów) praktycznych z poszczególnych konkurencji lekkoatletycznych zgodnie z podanymi na zajęciach kryteriami.

Przedmiot kończy się egzaminem w formie pisemnej z treści obejmującej tematykę wykładów i konwersatorium. Warunkiem uzyskania pozytywnej oceny jest zaliczenie testu z progami punktowymi minimum 50% punktów.

Ocena końcowa przedmiotu to średnia arytmetyczna z konwersatorium i egzaminu.

Literatura podstawowa

  1. Stawczyk Z., 1999, (red.) Zarys lekkoatletyki. AWF Poznań.

  2. Stawczyk Z., 1998, Gry i zabawy lekkoatletyczne. Poznań .

  3. Przepisy zawodów w lekkoatletyce, 2008, PZLA Warszawa.

  4. Szelest Z., Sulisz S., 1985, Lekkoatletyka. Zbiór ćwiczeń ogólnych i specjalnych. Warszawa

  5. Sulisz S., 1996, Lekkoatletyka dla najmłodszych. Warszawa

  6. Iskra J. 2004, „Lekkoatletyka: podręcznik dla studentów”. Wydawnictwo AWF w Katowicach

  7. Iskra J., Skowronek T., Szade B., Walaszczyk A., 2005, Metodyka nauczania lekkoatletyki w szkole. AWF, Katowice,

Literatura uzupełniająca

  1. Barankiewicz: S. Leksykon wychowania fizycznego i sportu szkolnego. W-wa 1998. Zienkowicz (red): Lekka atletyka. Technika - Metodyka - Ćwiczenia Specjalne. Warszawa 1993.

  2. Żukowski R., Rzut oszczepem. MAW Warszawa 1988

 

Uwagi


Zmodyfikowane przez mgr Beata Wojciechowska (ostatnia modyfikacja: 20-04-2017 14:21)