SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Metodyka wychowania fizycznego |
Kod przedmiotu | 16.1-WL-WFSP-MWF |
Wydział | Wydział Nauk Biologicznych |
Kierunek | Wychowanie fizyczne / nauczycielska |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2017/2018 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 5 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Laboratorium | 45 | 3 | 27 | 1,8 | Zaliczenie na ocenę |
Wyposażenie studenta w wiedzę dotyczącą rozwoju psychofizycznego i przygotowanie merytoryczne w zakresie prowadzenia zajęć ruchowych w szkole podstawowej.
Dobra znajomość zagadnień dotyczących biologii człowieka, pedagogicznych i psychologicznych aspektów rozwoju somatycznego i motorycznego człowieka.
Wykład: Lekcja wychowania fizycznego, jej typy i rodzaje. Metody stosowane w szkolnym wychowaniu fizycznym. Zasady nauczania, proces nauczania ćwiczeń fizycznych. Ocena z wychowania fizycznego w klasach-III i IV-VI., zasady konstruowania konspektu z wychowania fizycznego
Konwersatorium: analiza programów nauczania z wychowania fizycznego dla szkoły podstawowej, pozycje wyjściowe do ćwiczeń, ćwiczenia kształtujące, zastosowanie w lekcji poszczególnych metod stosowanych w wychowaniu fizycznym, opracowanie fragmentu planu pracy nauczyciela wychowania fizycznego
Wykład konwencjonalny, wykład konwersatoryjny analiza dokumentów, podająca, poglądowa, słownego ujęcia ruchu, analityczno-syntetyczna.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykład – zaliczenie na podstawie obecność i aktywne uczestnictwo w zajęciach
Laboratorium – zaliczenie testu z progami punktowymi minimum 50% punktów oraz kolokwium z pytaniami otwartymi. Podczas zaliczenia studenci otrzymują losowo wybrane pytania z realizowanych bloków tematycznych.
1. Bronikowski M.,2007, Wychowanie fizyczne poprzez zabawy i gry ruchowe, Akademia Wychowania Fizycznego, Poznań.
2. Bronikowski M., 2012, Dydaktyka wychowania fizycznego, fizjoterapii i sportu, Akademia Wychowania Fizycznego, Poznań.
3. Gniewkowski W., Wlaźnik K., 1991, Proces wychowania fizycznego w klasach początkowych. WSiP, W-wa.
4. Strzyżewski St., 1997, Proces wychowania w kulturze fizycznej. WSiP, Warszawa.
5. Sulisz S., 1991, Wychowanie fizyczne w szkole podstawowej. WSiP, Warszawa.
6. Tatarczuk J., 2004, Metodyka wychowania fizycznego. Zagadnienia wybrane. Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego. Zielona Góra, 1-227.
7. Tatarczuk J., 2001, Wychowanie fizyczne w edukacji wczesnoszkolnej, WSP, Zielona Góra, 1-138.
8.Kołodziej M., Kołodziej J., 2005, Lekcje wychowania fizycznego w klasach IV-VI, Wydawnictwo Oświatowe FOSZE, Rzeszów
9. Kołodziej M., Kołodziej J., 1996, Wybrane zagadnienia wychowania fizycznego w nauczaniu początkowym, Wydawnictwo Oświatowe FOSZE, Rzeszów.
10. Lechowicz L., (red.), 1977, Wybrane zagadnienia z organizacji wychowania fizycznego w szkole, Gdańsk.
Czasopisma:
1. Lider
2. Kultura fizyczna
3. Wychowanie fizyczne i zdrowotne
Zmodyfikowane przez dr Grażyna Biczysko (ostatnia modyfikacja: 04-05-2017 21:15)