SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Metodyka wychowania fizycznego |
Kod przedmiotu | 16.1-WL-WFSP-MWF |
Wydział | Wydział Nauk Biologicznych |
Kierunek | Wychowanie fizyczne / nauczycielska |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2017/2018 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 5 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Egzamin |
Laboratorium | 45 | 3 | 27 | 1,8 | Zaliczenie na ocenę |
Wyposażenie studenta w wiedzę dotyczącą rozwoju psychofizycznego i przygotowanie merytoryczne w zakresie prowadzenia zajęć ruchowych w szkole podstawowej. Przygotowanie studenta do odbycia ciągłej praktyki pedagogicznej.
Pozytywna ocena z przedmiotu Metodyka wychowania fizycznego realizowanego w III semestrze.
Wykład: Kompetencje nauczyciela. Czynności nauczycielskie, rozkład materiału pisany sposobem 4- zadaniowym i sposobem tradycyjnym, samoocena i samokontrola w wychowaniu fizycznym, podział uczniów na zespoły i formy prowadzenia lekcji, dokumentacja nauczyciela wychowania fizycznego
Laboratorium: Opracowanie koncepcji oceny z wychowania fizycznego, opracowywanie konspektów lekcyjnych, samodzielne prowadzenie zajęć ruchowych przez studentów, hospitowanie lekcji wychowania fizycznego przez studentów.
Wykład konwencjonalny, wykład konwersatoryjny analiza dokumentów, podająca, poglądowa, słownego ujęcia ruchu, analityczno-syntetyczna.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykład kończy się egzaminem na ocenę - student po otrzymaniu zaliczenia z laboratorium pisze egzamin obejmujący materiał wykładowy. Pytania mają charakter otwarty ocena (liczbowa od 2.0 do 5.0).
Laboratorium – zaliczenie na ocenę (warunkiem zaliczenia jest przedstawienie konspektów lekcyjnych, przeprowadzenie na ocenę pozytywną lekcji wf na grupie studenckiej). Ocena końcowa to ocena z egzaminu
1. Bronikowski M.,2007, Wychowanie fizyczne poprzez zabawy i gry ruchowe, Akademia Wychowania Fizycznego, Poznań.
2. Bronikowski M., 2012, Dydaktyka wychowania fizycznego, fizjoterapii i sportu, Akademia Wychowania Fizycznego, Poznań.
3. Gniewkowski W., Wlaźnik K., 1991, Proces wychowania fizycznego w klasach początkowych. WSiP, W-wa.
4. Strzyżewski St., 1997, Proces wychowania w kulturze fizycznej. WSiP, Warszawa.
5. Sulisz S., 1991, Wychowanie fizyczne w szkole podstawowej. WSiP, Warszawa.
6. Tatarczuk J., 2004, Metodyka wychowania fizycznego. Zagadnienia wybrane. Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego. Zielona Góra, 1-227.
7. Tatarczuk J., 2001, Wychowanie fizyczne w edukacji wczesnoszkolnej, WSP, Zielona Góra, 1-138.
8.Kołodziej M., Kołodziej J., 2005, Lekcje wychowania fizycznego w klasach IV-VI, Wydawnictwo Oświatowe FOSZE, Rzeszów
9. Kołodziej M., Kołodziej J., 1996, Wybrane zagadnienia wychowania fizycznego w nauczaniu początkowym, Wydawnictwo Oświatowe FOSZE, Rzeszów.
10. Lechowicz L., (red.), 1977, Wybrane zagadnienia z organizacji wychowania fizycznego w szkole, Gdańsk.
1. Lider – miesięcznik.
2. Kultura fizyczna miesięcznik.
Zmodyfikowane przez dr Grażyna Biczysko (ostatnia modyfikacja: 04-05-2017 21:51)