SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Metodyka wychowania fizycznego - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Metodyka wychowania fizycznego
Kod przedmiotu 16.1-WL-WFSP-MWF
Wydział Wydział Nauk Biologicznych
Kierunek Wychowanie fizyczne / nauczycielska
Profil praktyczny
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2017/2018
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 5
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Grażyna Biczysko
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 15 1 9 0,6 Egzamin
Laboratorium 45 3 27 1,8 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Wyposażenie studenta w wiedzę dotyczącą rozwoju psychofizycznego i przygotowanie merytoryczne w zakresie prowadzenia zajęć ruchowych w szkole podstawowej. Przygotowanie studenta do odbycia ciągłej praktyki pedagogicznej.

 

Wymagania wstępne

Pozytywna ocena z przedmiotu Metodyka wychowania fizycznego realizowanego w III semestrze.

 

Zakres tematyczny

Wykład: Kompetencje nauczyciela. Czynności nauczycielskie, rozkład materiału pisany sposobem 4- zadaniowym i sposobem tradycyjnym, samoocena i samokontrola w wychowaniu fizycznym, podział uczniów na zespoły i formy prowadzenia lekcji, dokumentacja nauczyciela wychowania fizycznego

Laboratorium: Opracowanie koncepcji oceny z wychowania fizycznego, opracowywanie konspektów lekcyjnych, samodzielne prowadzenie zajęć ruchowych przez studentów, hospitowanie lekcji wychowania fizycznego przez studentów.

Metody kształcenia

Wykład konwencjonalny, wykład konwersatoryjny analiza dokumentów, podająca, poglądowa, słownego ujęcia ruchu, analityczno-syntetyczna. 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Wykład kończy się egzaminem na ocenę - student po otrzymaniu zaliczenia z laboratorium pisze egzamin obejmujący materiał wykładowy. Pytania mają charakter otwarty ocena (liczbowa od 2.0 do 5.0).

Laboratorium – zaliczenie na ocenę (warunkiem zaliczenia jest przedstawienie konspektów lekcyjnych, przeprowadzenie na ocenę pozytywną lekcji wf na grupie studenckiej). Ocena końcowa to ocena z egzaminu

Literatura podstawowa

1. Bronikowski M.,2007, Wychowanie fizyczne poprzez zabawy i gry ruchowe, Akademia Wychowania Fizycznego, Poznań.

2. Bronikowski M., 2012, Dydaktyka wychowania fizycznego, fizjoterapii i sportu, Akademia Wychowania Fizycznego, Poznań.

3. Gniewkowski W., Wlaźnik K., 1991, Proces wychowania fizycznego w klasach początkowych. WSiP, W-wa.

4. Strzyżewski St., 1997, Proces wychowania w kulturze fizycznej. WSiP, Warszawa.

5. Sulisz S., 1991, Wychowanie fizyczne w szkole podstawowej. WSiP, Warszawa.

6. Tatarczuk J., 2004, Metodyka wychowania fizycznego. Zagadnienia wybrane. Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego. Zielona Góra, 1-227.

7. Tatarczuk J., 2001, Wychowanie fizyczne w edukacji wczesnoszkolnej, WSP, Zielona Góra, 1-138.

8.Kołodziej M., Kołodziej J., 2005, Lekcje wychowania fizycznego w klasach IV-VI, Wydawnictwo Oświatowe FOSZE, Rzeszów

9. Kołodziej M., Kołodziej J., 1996, Wybrane zagadnienia wychowania fizycznego w nauczaniu początkowym, Wydawnictwo Oświatowe FOSZE, Rzeszów.

10. Lechowicz L., (red.), 1977, Wybrane zagadnienia z organizacji wychowania fizycznego w szkole, Gdańsk.

 

 

Literatura uzupełniająca

1. Lider – miesięcznik.

2. Kultura fizyczna miesięcznik. 

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Grażyna Biczysko (ostatnia modyfikacja: 04-05-2017 21:51)