SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Technologie mobilne w E-biznesie - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Technologie mobilne w E-biznesie
Kod przedmiotu 04.2-WE-BEP-TMwE-B
Wydział Wydział Informatyki, Elektrotechniki i Automatyki
Kierunek Biznes elektroniczny
Profil praktyczny
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. inżyniera
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2017/2018
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 4
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr inż. Przemysław Jacewicz
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę
Projekt 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zapoznanie słuchaczy z problematyką funkcjonowania i projektowania aplikacji mobilnej.

Ukształtowanie umiejętności w zakresie implementacji wizualizacji i technik transakcyjnych na platformach mobilnych.

Wymagania wstępne

Podstawy programowania obiektowego

Zakres tematyczny

Aplikacje mobilne w HTML 5.0 i dedykowane dla Androida, iPhone i Windows Mobile. Sposoby zamieszczania reklam i zarabiania na nich. Programowanie aplikacji dla Androida. Programowanie interfejsów użytkownika. Automatyczne dopasowanie interfejsu do możliwości urządzenia. Obsługa zewnętrznych baz danych, aktualizacja danych w urządzeniach mobilnych. Możliwości zarabiania na dystrybucji aplikacji poprzez Google Play Store. Zarządzanie projektem wdrożonym do sprzedaży – obsługa zgłoszeń użytkowników, obsługa błędów, dystrybucja poprawek. Zastosowania technologii mobilnych i generatorów kodów QR – systemy płatności, rezerwacji biletów, generowanie kart pokładowych itp.

Metody kształcenia

Wykład - wykład konwencjonalny z wykorzystaniem projektora.

Projekt - zajęcia praktyczne w laboratorium komputerowym.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Wykład – sprawdzian w formie pisemnej i/lub ustnej, realizowany na koniec semestru.

Projekt – ocena końcowa stanowi sumę ważoną ocen uzyskanych za realizację poszczególnych elementów kursu szkoleniowego oraz formy jego prezentacji. Wkład poszczególnych elementów oceny: ocena projektu i zawartego w nim materiału szkoleniowego - 50%, ocena raportu zawierającego analizę jakości i efektywności kursu szkoleniowego – 25%, wizualna forma prezentacji projektu 25%.

Ocena końcowa = 50 % oceny zaliczenia z formy zajęć wykład + 50 % oceny zaliczenia z formy zajęć projekt.

Literatura podstawowa

  1. Stark, J., Jepson, B., Android. Tworzenie aplikacji w oparciu o HTML, CSS i JavaScript, Helion, 2013.

  2. Stasiewicz, A., Android. Podstawy tworzenia aplikacji, Helion, 2013.

Literatura uzupełniająca

  1. Harwani, B.M., Android na tablecie. Receptury, Helion, 2014.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. inż. Marcin Mrugalski, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 07-04-2017 14:01)