SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Technologie mobilne w E-biznesie |
Kod przedmiotu | 04.2-WE-BEP-TMwE-B |
Wydział | Wydział Informatyki, Elektrotechniki i Automatyki |
Kierunek | Biznes elektroniczny |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2017/2018 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Projekt | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie słuchaczy z problematyką funkcjonowania i projektowania aplikacji mobilnej.
Ukształtowanie umiejętności w zakresie implementacji wizualizacji i technik transakcyjnych na platformach mobilnych.
Podstawy programowania obiektowego
Aplikacje mobilne w HTML 5.0 i dedykowane dla Androida, iPhone i Windows Mobile. Sposoby zamieszczania reklam i zarabiania na nich. Programowanie aplikacji dla Androida. Programowanie interfejsów użytkownika. Automatyczne dopasowanie interfejsu do możliwości urządzenia. Obsługa zewnętrznych baz danych, aktualizacja danych w urządzeniach mobilnych. Możliwości zarabiania na dystrybucji aplikacji poprzez Google Play Store. Zarządzanie projektem wdrożonym do sprzedaży – obsługa zgłoszeń użytkowników, obsługa błędów, dystrybucja poprawek. Zastosowania technologii mobilnych i generatorów kodów QR – systemy płatności, rezerwacji biletów, generowanie kart pokładowych itp.
Wykład - wykład konwencjonalny z wykorzystaniem projektora.
Projekt - zajęcia praktyczne w laboratorium komputerowym.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykład – sprawdzian w formie pisemnej i/lub ustnej, realizowany na koniec semestru.
Projekt – ocena końcowa stanowi sumę ważoną ocen uzyskanych za realizację poszczególnych elementów kursu szkoleniowego oraz formy jego prezentacji. Wkład poszczególnych elementów oceny: ocena projektu i zawartego w nim materiału szkoleniowego - 50%, ocena raportu zawierającego analizę jakości i efektywności kursu szkoleniowego – 25%, wizualna forma prezentacji projektu 25%.
Ocena końcowa = 50 % oceny zaliczenia z formy zajęć wykład + 50 % oceny zaliczenia z formy zajęć projekt.
Stark, J., Jepson, B., Android. Tworzenie aplikacji w oparciu o HTML, CSS i JavaScript, Helion, 2013.
Stasiewicz, A., Android. Podstawy tworzenia aplikacji, Helion, 2013.
Zmodyfikowane przez dr hab. inż. Marcin Mrugalski, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 07-04-2017 14:01)